Mieszkańcy Pucka zapłacą za parkowanie w mieście. Jak podaje Twoja Telewizja Morska od 19 września powstanie kilkanaście stref płatnego parkowania, zapłacić będzie trzeba w głównych punktach miasta, m.in. przy starostwie, molo spacerowym oraz urzędzie miasta.
- Puck już dawno nosił się z zamiarem utworzenia strefy płatnego parkowania i parkingów płatnych, jesteśmy miastem powiatowym i uważamy, że nie powinniśmy zostawać w tyle za innymi miastami powiatowymi. Mamy tutaj duży ruch pojazdów zarówno w tygodniu jak i w weekend – zaznacza Agnieszka Siebert, sekretarz Pucka.
Rozwiązanie ma udrożnić parkingi w centrum miasta.
- Strefy płatnego parkowania w Pucku powstają dlatego, że kierowcy przyjeżdżający do obiektów użyteczności publicznej bądź chcący zrobić zakupy w centrum miasta, mieli duży problem ze znalezieniem wolnych miejsc parkingowych - wyjaśnia insp. Adam Skoczke, Straż Miejska w Pucku.
Opłata za parkowanie wymusi rotację na najbardziej zatłoczonych miejscach postojowych. Za postój będzie trzeba zapłacić na dziewięciu ulicach i trzech parkingach w mieście.

Strefy płatnego parkowania:
- Plac Obrońców Wybrzeża
- ul. Wałowa
- ul. Sambora (parking przed Biblioteką Publiczną)
- ul. 1 Maja od Al. Lipowej do ul Sobieskiego
- Al. Ceynowy
- Al. Lipowa (parking przy Molo Spacerowym)
- ul. Armii Wojska Polskiego – zatoki postojowe od ronda im. Macieja Płażyńskiego do ul. Wałowej
- ul. Orzeszkowej (parking przy starostwie powiatowym)
- ul. Orzeszkowej (parking przy parku)
Parkingi:
- parking na rogu ul. 1 Maja i Al. Lipowej
- parking przy ul. 1 Maja od Al. Kościuszki (za budynkiem Sądu Rejonowego wydz. ksiąg wieczystych)
- parking przy ul. 10 Lutego
Za pierwsze pół godziny na płatnym parkingu kierowcy zapłacą złotówkę, każda następna rozpoczęta godzina będzie kosztowała 2 zł, a całodzienny postój 12 zł.
Biuro strefy płatnego parkowania będzie otwarte od 19 września w Pucku przy ulicy Przebendowskiego 23 a.
Do tej pory w Pucku obowiązywały sezonowe parkingi płatne, wówczas opłaty pobierali ich pracownicy. Teraz parkometry obsługiwane przez zewnętrzną firmę i jej kontrolerów czuwających nad tym, żeby kierowcy przestrzegali ustalonych przepisów.