Gdańscy policjanci ponownie apelują do wszystkich starszych osób o ostrożność w kontaktach z osobami, które proszą ich o pieniądze. W poniedziałek odnotowano osiem prób oszustw tzw. „metodą na wnuczka”. Policjanci kontynuują akcje profilaktyczne, które mają na celu uwrażliwienie osób starszych na sytuacje, w których mogą stać się ofiarą przestępstwa. Jak widać przynoszą one oczekiwane efekty.
Policjanci kontynuują akcję profilaktyczną skierowaną dla seniorów. W kolejnych dzielnicach Gdańska organizują specjalne debaty. W trakcie tych spotkań omawiają różne sposoby działania oszustów i jak skutecznie im przeciwdziałać. Tłumaczą w jaki sposób należy się zachować w konkretnych sytuacjach aby nie dać się oszukać i okraść. Każdy uczestnik otrzymuje materiały prewencyjne. Spotkania odbywają się z inicjatywy policjantów w ramach cyklu debat pod hasłem „Bezpieczny Senior”. Debaty dla seniorów cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Funkcjonariusze zapraszają na nie również inne organizacje i instytucje, a m.in. MOPR, Straż Miejską, przedstawicieli rady osiedla i dzielnicy oraz kluby seniora. Ponadto, policjanci docierają do wszystkich parafii w Gdańsku prosząc o odczytanie na mszy komunikatu ostrzegającego przed oszustami. Docierają również do placówek bankowych i pocztowych. Funkcjonariusze uwrażliwiają pracowników na sytuacje, gdy starsze osoby wypłacają duże kwoty pieniędzy na cele, które ewidentnie wskazują na działanie oszustów. Gdańscy policjanci stworzyli ulotki profilaktyczne, które rozpowszechniają w spółdzielniach mieszkaniowych, przychodniach lekarskich i na festynach rodzinnych.
Kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za członka rodziny i prosi o pieniądze na pewno należy być ostrożnym i zawsze sprawdzać taką "prośbę o pomoc" np. u pozostałych członków rodziny, do których mamy numer telefonu, czy dzwoniący jest tym, za kogo się podaje. Za każdym razem, gdy mamy jakiekolwiek wątpliwości, możemy zadzwonić na Policję pod nr tel.: 997 lub 112, pod którymi zawsze uzyskamy pomoc.
Nie działajmy w pośpiechu i odłóżmy termin udzielenia pożyczki do czasu potwierdzenia prawdziwości informacji przekazanych przez osobę potrzebującą pomocy finansowej.