Dokładnie 2 marca w samo południe gdański TBM rozpoczął wiercenie drugiej nitki tunelu pod Martwą Wisłą. Na drugi koniec rzeki przewierci się za około cztery miesiące. Ale to nie zakończy budowy tunelu - trzeba będzie wykonać konstrukcje jezdni, przejścia ewakuacyjne i wiele innych prac. Pierwsi kierowcy powinni przejechać tunelem w połowie przyszłego roku.
Wiercenie pierwszej nitki tunelu zakończyło się w listopadzie ubiegłego roku. Prace trwały prawie pół roku. W tym czasie Damroka wywierciła 1072, 5 metra. Z wykopu wydobyto około 250 000 metrów sześciennych ziemi i wbudowano ponad 530 kręgów żelbetonowych (złożonych z 7 elementów) z których każdy waży około 110 ton. W najniżej położonym punkcie tunel znalazł się 35 metrów pod lustrem wody. Po zakończeniu drążenia w wykonanym tunelu rozpoczęły się prace przy jego doszczelnieniu, a następnie przy budowie konstrukcji jezdni, która docelowo znajdzie się w połowie tunelu i będzie wyniesiona około 3,5 metra w górę.
Każdy z dwóch tuneli będzie miał po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i zostanie połączony 7 przejściami ewakuacyjnymi. Prace przy ich wykonywaniu rozpoczną się na przełomie kwietnia i maja kiedy TBM powinien być już w połowie wiercenia drugiej rury. Prace przy tej nitce trasy, potrwają według szacunków wykonawcy około 4 miesięcy, czyli krócej niż poprzednio. Wykonawca ma już bowiem przygotowane obydwa szyby: startowy i wyjściowy, na placu budowy znajduje się cały zapas tubingów dla tej rury tunelu, w praktyce został także rozpoznany grunt przez który przechodzi maszyna. Średnia prędkość wiercenia podobnie jak poprzednio powinna wynieść 10-12 metrów na dobę. Najwolniej Damroka będzie poruszać się w glinie bo około 4 metrów na dobę, najszybciej w piaskach i żwirach nawet do 20 metrów. Tunele zostaną połączone od strony Węzła Ku Ujściu z Trasą Sucharskiego, zaś od strony Węzła Marynarki Polskiej z wybudowanym w okolicach stadionu PGE Arena III zadaniem Trasy Słowackiego. Dzięki temu komunikacja Dolnego Tarasu Gdańska z wylotem na Warszawę i Łodź stanie się o wiele łatwiejsze.