Minęły trzy pierwsze dni transatlantyckiego wyścigu samotników OSTAR z Plymouth (Wlk. Brytania) do Newport (USA). Start regat odbył się 27 maja w silnym wietrze ponad 20 węzłów. Na starcie transatlantyckiego wyścigu stanęło 17 jachtów, jednak nie wszystkie wyruszyły z Plymouth.
Asia Pajkowska na katamaranie „Cabrio 2” nie wystartowała z całą flotą – bezpośrednio przed startem doznała usterki hydraulicznego systemu sterowego i musiała zawrócić do Plymouth, skąd po naprawieniu wystartowała ponownie wieczorem.
Anglik James Taylor zdecydował, że jego jacht Contessa 32 „Anarchy” jednak nie jest jeszcze dostatecznie gotowy na transatlantycki rejs i wycofał się z wyścigu bezpośrednie po starcie regat.
Po południu pierwszego dnia okazało się, że niektórzy skipperzy w ferworze przygotowań do wyścigu nie doczytali Instrukcji Żeglugi, która nakazywała ominięcie latarni morskiej Eddystone prawa burtą i musieli zawracać z trasy, aby naprawić swój błąd.
Dyrektor regat OSTAR 2013 David Southwood po starcie powiedział:
Opuszczając szelf kontynentalny jachty podzieliły się na 3 grupy i wybrały trasy żeglowania stosowanie do możliwości jachtów, jak i indywidualnych ambicji skipperów. Trasę najbardziej północną po ortodromie czyli najkrótszy dystance wybrały jachty „Pathway to Children”, „Spirit” i „Tamarind”. Południową trasą popłynęły największe i najszybsze jednostki: trimaran „Branec IV”, Open 50 „Vento di Sardegna”, 40 Class „sec Hayai” i katamaran „Cabrio 2”, wierząc, że ich szybkość zrekompensuje im nadłożenie trasy. Po loksodromie płyną „Jereboam”, „British Beagle”, Wind of Lorne i „Sunrise” z kpt. Krystianem Szypką.