22.02.2023 07:48 0 Materiał Partnera Materiał partnera

Google Shopping - jak działa i jakie korzyści przynosi?

Materiał Partnera

Sposobów na reklamę oferowanych w sklepie internetowym produktów jest coraz więcej. Reklamy tekstowe czy dynamiczne to nie wszystko - na uwagę zasługują także kampanie produktowe w Google Shopping. Jak one działają? Czy faktycznie warto z nich skorzystać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej - zachęcamy do lektury!

Czym jest Google Shopping?

Dawniej określane jako Google Product Search, Google Products czy Froogle, dziś zaś Google Shopping. Czym jest? To wyszukiwarka Google stworzona do wyszukiwania ofert sklepów internetowych. Jej celem jest przyspieszenie zakupów poprzez zaproponowanie już na samej górze wyników wyszukiwania użytkownikowi dokładnie tego, czego poszukuje.

Jak działa Google Shopping?

Jak działają Zakupy Google? Postaw się na miejscu kupującego, by łatwiej to zrozumieć - wpisujesz w wyszukiwarkę interesującą Cię frazę, a po chwili ukazuje Ci się przejrzysty pasek produktowy odpowiadający wyszukiwanym słowom kluczowym. I to właśnie on będzie wystarczający, by porównać m.in. ceny czy czas dostawy między poszczególnymi sprzedawcami, a tym samym umożliwi znalezienie najkorzystniejszej oferty. Brzmi super, prawda?

A jak to wygląda z perspektywy sprzedającego? Jest to równie korzystne rozwiązanie, co dla kupującego, potrzebuje jednak odrobiny organizacji. Uruchomienie kampanii w Google Shopping: https://sempai.pl/blog/google-shopping-czym-sa-i-jak-dzialaja-google-zakupy/ wymaga wcześniejszego skonfigurowania swojego konta w Google Ads, Google Analytics i Google Merchant Center. Warto pamiętać też o tym, że rozpoczęcie działań jest możliwe tylko przy posiadaniu certyfikatu SSL i odpowiednio zoptymalizowanej stronie sklepu internetowego. Szczególnie ważny jest dobrze zbudowany feed, czyli plik produktowy. To w nim zawarte są takie informacje jak: tytuł, opis, marka, cena, dostępność czy koszty dostawy, na podstawie których algorytm Google pozwala na pojawienie się danego produktu w wynikach wyszukiwania.

Zakupy Google - jakie korzyści zapewniają sklepom internetowym?

Zakupy Google to działania opierające się na koncepcji lejka sprzedażowego. Dzięki ich wykorzystaniu możesz dotrzeć do użytkownika o najwyższym prawdopodobieństwie podjęcia decyzji zakupowej, co zaś przełoży się na zwiększenie dochodów firmy.

Format tego typu reklamy jest bardzo prosty, co przyczynia się do jej lepszego odbioru przez użytkownika. Proponowany w Google Shopping produkt prezentowany jest za pomocą m.in. zdjęcia i ceny. Co więcej, reklamy te wyświetlają się na samej górze strony, nad wynikami z płatnych i tradycyjnych reklam, więc ich widoczność jest znacznie lepsza. To sprawia, że potencjalny kupujący w prosty sposób może przejrzeć kilka ofert i wybrać tę najkorzystniejszą. W ten sposób skracana jest droga dotarcia do proponowanych przez Ciebie produktów, a tym samym poprawiasz współczynnik konwersji.

Do korzyści użytkowania Google Shopping należy zaliczyć również to, że są wyświetlane w kilku miejscach, co także pozwala na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Są one bowiem dostępne w karcie Zakupy Google, Grafika Google, ale i sieci reklamowej Google (m.in. Gmail czy YouTube).

Zakupy Google to ciekawe rozwiązanie nie tylko ze względu na możliwość dotarcia do zainteresowanego użytkownika, ale także pod kątem organizacyjnym. Nie musisz tu bowiem posiadać ściśle określonego budżetu - Google Shopping pozwala na stosunkowo dużą dowolność w jego ustalaniu. Co więcej, umożliwia on także wygodny model płatności PPC.

Jak widać, Google Shopping to interesujące rozwiązanie zarówno dla użytkowników, jak i osób prowadzących sprzedaż internetową. Wykorzystaj tę możliwość w swojej firmie i ciesz się korzyściami, jakie Ci przyniesie!


Czytaj również: