05.04.2021 18:30 0 WH/ZUS

Dyżur telefoniczny eksperta ZUS dla rencistów i emerytów

Zdjęcie ilustracyjne, źródło:pixabay.com

Już w środę (7 kwietnia) emeryci i renciści będą mogli skonsultować się telefonicznie z ekspertem gdańskiego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Tematem infolinii będą nowe zasady rozliczania podatku osób, które pobierają świadczenia emerytalno-rentowe oraz informacje o bezgotówkowej formie pobierania świadczeń.

„W tym roku ZUS nie rozlicza świadczeniobiorców z nadpłatą podatku - takie osoby otrzymały PIT 11A. Dlatego w placówkach ZUS pojawiło się wielu emerytów i rencistów z pytaniami o tę zmianę. Po otrzymaniu PIT 11A, a nie jak rok wcześniej PIT-40A, klienci zastanawiają się, czy nie zaszła pomyłka, bo formularz jest inny, nie wiedzą, co mają dalej z nim zrobić. Jeśli mają nadpłatę podatku, to chcieliby wiedzieć w jaki sposób i kiedy zostanie im zwrócona” - informuje Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy województwa pomorskiego.

Dlatego w środę (7 kwietnia) odbędzie się dyżur telefoniczny eksperta z gdańskiego oddziału ZUS. Klienci będą mogli zadawać pytania dotyczące m.in.: kto otrzyma z ZUS PIT 11A, a kto PIT 40A, czy osoby, które otrzymają PIT 11A muszą rozliczyć się z urzędem skarbowym. Specjalista poinformuje o korzyściach z posiadania rachunku płatniczego. To element ogólnopolskiej kampanii informacyjnej „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”.

Infolinia dedykowana jest w sposób szczególny emerytom i rencistom. Dyżur eksperta będzie miał miejsce w środę (7 kwietnia) w godzinach od 8.00 do 10.00 pod numerem telefonu 58 524 87 07.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...

Chcesz przeczytać więcej?

Wyłącz adblocka.

Dziękujemy :)


ODBLOKUJ NADMORSKI24