05.04.2018 14:00 0 mat.prasowe Artykuł sponsorowany

Telefon VoIP czy smartfon – co wybrać do obsługi telefonii VoIP?

mat.prasowe

VoIP, czyli telefonia internetowa cieszy się coraz większym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród użytkowników biznesowych. I nic w tym dziwnego, dzięki niej możliwe jest bowiem lepsze organizowanie komunikacji głosowej oraz ograniczenie wydatków. Osoby, które już zdecydowały o przejściu na telefonię VoIP, czeka jeszcze jedna decyzja: muszą wybrać urządzenie, z którego będą korzystali. Sprawdźmy, kiedy lepiej wybrać dedykowany telefon internetowy, a kiedy do obsługi telefonii VoIP w zupełności wystarczy smartfon.

Telefon VoIP – idealny wybór dla tradycjonalistów

Zakup telefonu VoIP dedykowanego do obsługi telefonii internetowej będzie dobrym wyborem dla użytkowników, którzy preferują tradycyjne rozwiązania. Doskonale sprawdzi się także w biurach i firmach, gdzie do tej pory połączenia telefoniczne były obsługiwane przez tradycyjny telefon stacjonarny. Telefon VoIP łączy bowiem w sobie zalety aparatu stacjonarnego i nowoczesnej technologii internetowej.

Podstawowa różnica polega na tym, że jest on podpinany do Internetu. Dzięki temu połączenia wykonujemy już nie za pomocą tradycyjnej infrastruktury telefonicznej operatora stacjonarnego, a przy wykorzystaniu łącza internetowego. Nie jesteśmy więc narażeni na przerwy w działaniu telefonu spowodowane awariami, czy pracami prowadzonymi przez operatora. Telefon VoIP jest zawsze gotowy, abyśmy odbierali i wykonywali połączenia.

Telefon VoIP ma jednak jedną zasadniczą wadę. Jest nią konieczność zakupu dedykowanego urządzenia. Możemy jednak śmiało powiedzieć, że koszt jego zakupu zwróci nam się po pewnym czasie, gdyż oszczędzimy na wydatkach na komunikację głosową, które do tej pory ponosiliśmy.

Telefon VoIP będzie więc dobrym wyborem dla użytkowników, którzy przyzwyczaili się do obsługi tradycyjnego telefonu i nie chcą z niego rezygnować. Jest on bardzo prosty i intuicyjny w obsłudze, nie wymaga instalowania i konfigurowania oprogramowania. Idealne sprawdzi się także w większych firmach i biurach, gdzie z telefonu korzysta się głównie przy biurku.

Smartfon w roli telefonu internetowego – dobry wybór dla mobilnych użytkowników

Dla osób, które preferują bardziej nowoczesne rozwiązania i nie chcą wydawać pieniędzy na zakup specjalnego telefonu internetowego, dobrym wyborem będzie także wykorzystanie do tego celu własnego smartfona.

Podstawową zaletą tego rozwiązania jest możliwość odbierania i wykonywania połączeń z dowolnego miejsca w kraju i za granicą, co z pewnością docenią osoby sporo podróżujące. Do obsługi telefonii VoIP wystarczy bowiem zainstalowanie na smartfonie dedykowanej aplikacji, jej odpowiednia konfiguracja na podstawie danych dostarczonych przez operatora i to wszystko!

Oczywiście, aby móc korzystać z dobrodziejstw telefonii VoIP nasz telefon musi być stale podłączony do Internetu. Decydując się na takie rozwiązanie warto więc upewnić się, czy nasz pakiet internetowy nie posiada limitów oraz czy łącze internetowe jest wystarczająco szybkie.

Aplikację do obsługi telefonii VoIP możemy zainstalować nie tylko na smartfonie, ale także na laptopie, tablecie, czy komputerze stacjonarnym. Dzięki temu połączenia możemy odbierać z urządzenia, które mamy aktualnie pod ręką.

Obsługa telefonii VoIP za pośrednictwem smartfona jest szczególnie polecana dla osób, które chcą korzystać z telefonii internetowej w dowolnym miejscu, nie tylko w swojej firmie, czy w biurze. Dzięki zainstalowanej aplikacji smartfon posłuży nam bowiem jako telefon internetowy w każdym miejscu, w którym się znajdziemy.

Jak uruchomić telefonię internetową?

Kiedy już zdecydowaliśmy, które rozwiązanie najlepiej pasuje do naszych potrzeb, pora wybrać operatora telefonii internetowej. Dla osób, które szczególnie cenią sobie niezawodność, niskie ceny połączeń oraz wsparcie techniczne na najwyższym poziomie warto polecić usługę telefonii VoIP w Dzinga. Oprócz samej telefonii internetowej operator ten oferuje bowiem swoim klientom także dostęp do rozbudowanej platformy Call Flow Management, która pozwala znacząco usprawnić komunikację głosową w każdej firmie oraz lepiej zadbać o nasze relacje z klientami.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...