07.07.2017 11:30 0 Redakcja/KMP Sopot
W środę (5 lipca) do Komendy Miejskiej Policji w Sopocie zgłosił się mężczyzna, który otrzymał fałszywy nakaz zapłaty w związku z rzekomą zaległością z opłatami za korzystanie z usług energetycznych. Oszuści usiłowali wyłudzić w ten sposób prawie 2,5 tysiąca złotych.
Temat sfałszowanych faktur za korzystanie z usług energetycznych czy telekomunikacyjnych nieustannie jest aktualny. Najczęściej oszuści po prostu wrzucają podrobione faktury do skrzynek pocztowych, z reguły wybierając osoby w starszym wieku, które nie regulują należności drogą elektroniczną. Tym razem było inaczej, mieszkaniec Sopotu otrzymał list za potwierdzeniem odbioru, co, jak można przypuszczać, miało uwiarygodnić proceder.
Oszuści przesłali przedsądowe wezwanie do zapłaty, które opatrzone było autentycznym logiem operatora energetycznego. Niedoszły poszkodowany zorientował się jednak, że ma do czynienia z próbą wyłudzenia. Nie złożył formalnego zawiadomienia o popełnionym przestępstwie, ale powiadomił policję o próbie wyłudzenia, aby ostrzec inne potencjalne ofiary.
– Na razie nie mieliśmy więcej zgłoszeń w tej sprawie, ale można przypuszczać, że oszuści wysłali więcej fałszywych wezwań do zapłaty, niekoniecznie na terenie Sopotu – powiedziała asp. Karina Kamińska, oficer prasowy KMP w Sopocie.
Policjanci przypominają, że przed dokonaniem jakiejkolwiek wpłaty, należy zweryfikować numer konta, a w razie wątpliwości – zadzwonić na infolinię dostawcy danej usługi lub sprawdzić poprawność danych na stronie internetowej.