02.11.2015 08:13 0 Dorota Dopke
W październiku wszyscy uczniowie z klasy V a wraz z wychowawczynią – Dorotą Dopke wyjadą do Rytychbłot k/Brodnicy na Zieloną Szkołę z intensywnym programem ekologicznym. Dzieci wygrały ten wyjazd w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „W dziką stronę” realizowanym przez ODE Źródła, we współpracy z Klubem Przyrodników. Do rywalizacji o główną nagrodę – pięciodniowy bezpłatny pobyt na Zielonej Szkole – przystąpiło 80 szkół z całej Polski, ale nagrodzonych zostało dziesięć z nich.
W ubiegłym roku szkolnym cała klasa uczestniczyła w serii przyrodniczych zajęć prowadzonych przez trenera Ośrodka Działań Ekologicznych „Źródła” – Katarzynę Rosińską, jak również w trzech blokach zajęć, które zorganizowała Dorota Dopke (rodzinny spływ kajakowy, Dzień Pustej Klasy oraz w zabawie edukacyjnej „Lasy i łąki po dzikiej stronie czekają na nas”). Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów, bardzo się w nie zaangażowali.
Wyjazd będzie kontynuacją i rozwinięciem wcześniejszych zajęć. Będziemy wspólnie obserwować, poznawać, stawiać tezy, szukać odpowiedzi na nurtujące pytania, podglądać zwierzęta, słuchać dźwięków przyrody, uczyć radzić sobie w lesie, a przede wszystkim dobrze się bawić. Będzie również wspaniałą okazją na integrację grupy. Przyjemność połączymy ze zdobywaniem wiedzy o otaczającym świecie, florze i faunie, znanych dzieciom z zajęć lekcyjnych ekosystemów: łąki, lasu, jeziora, rzeki.
O szczegółach projektu można poczytać na stronie: http://www.eko.edu.pl/dlaszkol/lesneszkoly/ „Projekt „W dziką stronę” korzysta z dofinansowania pochodzącego z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG 2009-2014 w ramach Programu PL02 „Ochrona różnorodności biologicznej i ekosystemów”. Celem projektu jest budzenie poczucia więzi z przyrodą u dzieci i młodzieży oraz potrzeby jej ochrony. Projekt zakłada przeszkolenie nauczycieli i edukatorów ekologicznych do prowadzenia zajęć przyrodniczych w terenie, przy użyciu metod eksperymentalnych, doświadczalnych, edukacji leśnej, edukacji w terenie, przekazanie im jednocześnie podstawowej wiedzy przyrodniczej oraz zorganizowanie modelowych zajęć dla dzieci”.