Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wariant przebiegu Trasy Kaszubskiej. Ekspresówka ma połączyć Trójmiasto z Lęborkiem. W ciągu roku ma powstać dokument, który określi jej przebieg w szczegółach.
Budowa Trasy Kaszubskiej ma spowodować, iż zmaleje ruch samochodów osobowych, a przede wszystkim ciężarowych, przez Wejherowo. Skorzystać mają na tym także miasta Reda i Rumia. Jednakże w tym drugim przypadku budowa Trasy Kaszubskiej może nie przynieść spodziewanego efektu. Zwłaszcza w sezonie letnim, gdy tłumy turystów podążają w kierunku Helu.
Dlatego też lokalni samorządowcy usilnie lobbują na rzecz uzyskania dofinansowania z budżetu państwa na Obwodnicę Północną Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). Uważają, iż OPAT rozwiązałby kwestię dojazdu na Półwysep Helski, zaś pieniądze zaoszczędzone w wyniku budowy Trasy Kaszubskiej można by przeznaczyć na wybudowanie kilku rozwiązań upłynniających przejazd przez Wejherowo.
Budowa Trasy Kaszubskiej w wariancie rekomendowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad ma ruszyć za 3 lata i zakończyć się w 2020 roku. Koncepcja programowa, która ma być gotowa najpóźniej za rok, jest dokumentem szczegółowo określającym, jak będzie wyglądała przyszła droga ekspresowa wraz z węzłami, a także będzie stanowiła podstawę do przygotowania projektu budowlanego.
Umowa została podpisana z firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o. na kwotę 7,7 mln zł. Obejmuje opracowanie koncepcji programowej wraz z mapą do celów projektowych, kompleksowymi badaniami geologicznymi wraz z materiałami przetargowymi oraz kosztorysem inwestorskim, a także późniejszego wsparcia inwestora przy przetargu na budowę.
Droga S6 na odcinku Lębork - Obwodnica Trójmiasta będzie liczyć ok. 60 km. Na trasie przewidziano budowę ośmiu węzłów drogowych: Lębork-Południe, Lębork-Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno. Trasa ma być dwujezdniowa - po dwa pasy w każdym kierunku, natomiast na odcinku Chwaszczyno - Obwodnica Trójmiasta mają powstać po trzy pasy w każdym kierunku.