Pod koniec 2014 w sieci LOTOS działało 441 stacji, a plany spółki na koniec 2015 zakładają zwiększenie tej liczby do około 470.
– 2014 to dla sieci LOTOS rok stabilnego rozwoju głównie w segmencie ekonomicznym i zwiększania udziału w krajowym detalicznym rynku paliw – podsumowuje Paweł Lisowski, prezes zarządu LOTOS Paliwa. – Będziemy konsekwentnie realizować założenia aktualnej strategii Grupy Kapitałowej LOTOS, aby na koniec 2015 osiągnąć 10% udział na tym rynkupoprzez rozwój sieci stacji paliw, przede wszystkim w formule stacji własnych (CODO) oraz sieci franczyzowych (DOFO).
Rok 2014, dla sieci LOTOS, to także nowe stacje w segmencie premium – w tym także zlokalizowane w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). W ub. roku otwarto trzy tego typu stacje, plany na 2015 zakładają kolejne dwa uruchomienia w Komorowie przy A4 i w Krzyżanowie przy A1. W minionym roku zakończył się również wieloletni proces wygaszania dystrybucji paliw na stacjach patronackich (DODO) na rzecz bardziej efektywnego modelu współpracy opartego o franczyzę.
Podsumowując rok 2014 – w sieci stacji paliw LOTOS działało 441 stacji, w tym 169 stacji w segmencie ekonomicznym LOTOS Optima oraz 17 stacji autostradowych (MOP).