10.11.2014 08:38 0 facebook.com/movembergdynia
Movember to coroczna, międzynarodowa, trwająca miesiąc akcja, która zakłada hodowanie zarostu przez mężczyzn w celu zwiększenia świadomości zachorowań na raka prostaty oraz innego typów męskich nowotworów. Nazwa pochodzi od połączenia słów November (Listopad) i moustache (wąsy).
Pomysł zrodził się w 2003 roku w Południowej Australii i przez 10 lat objął swoim zasięgiem cały glob zbierając w zeszłym roku ponad 147 milionów dolarów na edukację, badania oraz walkę z rakiem prostaty. W 2012 roku Fundacja została zaliczona do 100 najbardziej wpływowych organizacji pozarządowych wg Global Journal.
W tym roku Gdynianie mogą dołączyć do ponad miliona uczestników kampanii na całym świecie. Na posiadaczy świeżych wąsów czekają zniżki w partnerujących lokalach. Ponadto podobnie jak Big Ben w tym roku również Urząd Miasta, Infobox oraz autobusy wyhodują wąsy. Zrobi to również ambasador akcji Prezydent Wojciech Szczurek.
Do udziału w akcji zostali zaproszeni także m.in. zawodnicy Arki Gdyni, Asseco Prokom, drużyny Seahawks czy Start Gdynia, muzycy, politycy, dziennikarze, a przede wszystkim mieszkańcy. W nadchodzącym miesiącu każdy wąs może przyczynić się do zwiększenia wykrywalności nowotworów we wczesnym stadium co prowadzi do zmniejszenia śmiertelności pacjentów.
Kobiety w listopadzie mogą stać się mo sisters i włączyć się w akcję włochatej wstążki popularyzując przekaz, wspierając wąsaczy oraz korzystając ze specjalnie przygotowanych dla nich gadżetów.
Akcja toczyć się będzie również w Internecie, powstał #MovemberGdynia. Organizuje ją fundacja Gdyński Most Nadziei oraz Miasto Gdynia, które finansuje kampanię.