18.06.2014 11:23 0

Pomorze: Co nowego w inwestycjach kolejowych?

W kluczową fazę wkroczyła przebudowa stacji Gdańsk Wrzeszcz. To jedno z ostatnich zadań związanych z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Trójmieście. W maju br. PLK zakończyła również część prac przy modernizacji tzw. helskiego i kościerskiego korytarza kolejowego.

Dogodny dostęp do peronów, większy komfort oczekiwania na pociąg oraz funkcjonalne przejścia podziemne – takie będą efekty jednego z ostatnich etapów modernizacji magistrali kolejowej łączącej Warszawę z Gdynią, czyli przebudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz. W maju br. zabudowano ścianki peronowe na większej części nowego peronu. Powstało również przejście podziemne (w stanie surowym), prowadzące do peronu Szybkiej Kolei Miejskiej oraz peronów dalekobieżnych i nowo budowanego przystanku wyspowego. Kolejarze rozpoczęli też prace przy wydłużaniu przejścia podziemnego łączącego dolny i górny Gdańsk Wrzeszcz.

W ramach modernizacji linii kolejowej E 65, łączącej Trójmiasto z Warszawą w maju ukończono również prace na pochylniach na peronach 4 i 5 stacji Gdynia Główna. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały też do użytku kładkę dla pieszych na stacji Gdynia Orłowo, wiadukt oraz przepust. W ubiegłym miesiącu PLK zakończyła także część prac przy modernizacji tzw. helskiego i kościerskiego korytarza kolejowego. Wszystkie perony na linii kolejowej nr 213 z Redy do Helu zyskały nowe elementy małej architektury, czyli m.in. ławki i kosze. Zainstalowano również urządzenia sterowania ruchem na stacjach: Puck, Kuźnica i Jastarnia oraz zakończono budowę oświetlenia na ośmiu przejściach i przejazdach, a na przejeździe w Pucku zamontowano rogatki. W ubiegłym miesiącu trwały również prace przy przebudowie peronów w: Redzie Rekowie, Żelistrzewie, Pucku, Swarzewie, Władysławowie, Kuźnicy, Jastarni Wczasy, Jastarni oraz Helu.

Z kolei w ramach modernizacji i rewitalizacji „Kościerskiego korytarza kolejowego”, czyli linii nr 201 zakończono roboty nawierzchniowe oraz z rozpoczęto przebudowy peronów w Kiełpinie Kartuskim, Babim Dole oraz Borkowie. W maju rozpoczęto też przebudowę peronów w Pępowie Kartuskim oraz Rębiechowie i kontynuowano prace modernizacyjne przy sześciu obiektach inżynieryjnych.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...