Ponad 700 tysięcy TEU rocznie, taką przepustowość ma nowo otwarta czterotorowa bocznica kolejowa w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk S.A. Projekt, wart ponad 10 milionów złotych, niemal w połowie został zrealizowany ze środków unijnych. Uroczystej inauguracji bocznicy dokonał komisarz europejski ds. programowania finansowego i budżetu w KE Janusz Lewandowski.
Nowa bocznica kolejowa w DCT Gdańsk ma 4 tory, każdy z nich jest w stanie pomieścić pełnowymiarowy pociąg. W ramach projektu wybudowano place do składowania kontenerów wzdłuż bocznicy, a także trzy przejazdy umożliwiające przemieszczanie sprzętu przeładunkowego pomiędzy zachodnią i wschodnią częścią bocznicy.
DCT Gdańsk obsługuje średnio 100 pociągów w miesiącu. Władze terminalu DCT Gdańsk przewidują znaczący wzrost ilości ładunków transportowanych koleją wraz z rozpoczęciem współpracy z aliansem trzech największych linii żeglugowych Maersk Line, CMA CGM oraz MSC, który na jesień tego roku zapowiedział rozpoczęcie działań operacyjnych, a także po oddaniu do użytku drugiego nabrzeża głębokowodnego w DCT, tzw. projekt T2.