15 grudnia zmieni się rozkład jazdy pociągów w całej Europie. PKP Intercity, tak jak kilkunastu innych polskich przewoźników kolejowych, zaproponuje swoim pasażerom nową siatkę połączeń. Zmiana rozkładu jazdy to wynik dopasowania oferty do oczekiwań podróżnych oraz dostosowania godzin i tras kursowania pociągów do prowadzonych modernizacji linii kolejowych. Nowy plan przyjazdów i odjazdów pokrywać się będzie z datą wprowadzenia zmian w rozkładzie SKM-ek.
Przewozy Regionalne
Na utrudnienia napotkają podróżni jadący w kierunku Bydgoszczy.
Utrudnienia będą obejmować również podróżujących na odcinku Gdynia Główna – Hel. Tutaj podobnie jak dotychczas przesiadamy się w Redzie i komunikacją zastępczą dojedziemy aż do Helu.
Pociągi SKM
Od 15 grudnia zmienia się również rozkład pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej. Dla pasażerów przygotowano wiele zmian. Część pociągów, które kursowały wcześniej a obecnie zostały zawieszone, powróci do rozkładu jazdy.
Szybka Kolej Miejska przygotowała dla nas kolejne zmiany. Tym razem rozkład zmieni się od dzisiaj, czyli 15 grudnia 2013 roku, a obowiązywać będzie do 8 marca 2014 roku.
Pociągi SKM na odcinku pomiędzy Gdańskiem Głównym a Gdynią Chylonią kursowały będą znów co 7,5 minuty. Możliwe jest to dzięki zakończeniu niektórych remontów oraz zwiększonej ilości pieniędzy jaką przewoźnik uzyska z Urzędu Marszałkowskiego.
Uruchomione zostaną również cztery nowe pociągi Sprinter na trasie Gdynia-Słupsk-Gdynia. Zmiany potrwają do 8 marca przyszłego roku, zatem po 4 miesiącach czeka nas zapoznanie się z nowym rozkładem jazdy pociągów.
Intensywne prace na torach
W przyszłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują zmodernizować i zrewitalizować 2100 km torów. To dwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku. Wzrosną również nakłady na inwestycje, które będą trzykrotnie wyższe niż w 2010 roku i mają wynieść ponad 9 mld zł. W nadchodzącym roku nastąpi kumulacja prac na torach. Zarządca infrastruktury planuje ponad 3 tys. zamknięć torów, w tym 450 całodobowych. Miejscami czasy przejazdu dla wybranych pociągów mogą się wydłużyć.
Modernizacje będą prowadzone na najważniejszych liniach, m.in. na linii z Warszawy do Gdańska, czy z Krakowa do Rzeszowa.