W nocy, z 8 na 9 grudnia w całej Europie zmienia się rozkład jazdy. PKP zapowiada nowe połączenia krajowe i międzynarodowe oraz tańsze bilety w przedsprzedaży. W czasie wdrażania nowego rozkładu na dworcach pomocą mają służyć kolejowi informatorzy.
Wśród nowości są cztery dodatkowe połączenia międzynarodowe, m.in. ekspresy z Warszawy Wschodniej i Katowic do Bratysławy i Budapesztu. Nadal będzie można podróżować z Gdyni do Berlina. Zwiększy się również ilość połączeń na trasie Gdynia Główna – Warszawa. Z względu na prace modernizacyjne linii nr 9 najszybciej z Trójmiasta do Warszawy dojedziemy przez Kutno i Bydgoszcz (6 godz. 17 min). I właśnie na tej trasie pojawi się nowe połączenie (odjazd z Gdyni o 13:43 – przyjazd do Warszawy o 20:00).
Warszawa – Trójmiasto (pociągi TLK objęte całkowita rezerwacją miejsc)
przez Działdowo, Iławę Główną, Malbork:
przez Toruń Główny, Bydgoszcz Główną:
przez Bydgoszcz Główną:
Po raz pierwszy PKP Intercity wprowadziło ofertę, która opiera się na bardzo prostej zasadzie; wcześniej równa się taniej. Od 1 grudnia 2012 do 10 stycznia 2013 roku w pociągach EIC i EX obowiązywać będzie „Bilet Świąteczny”. Każdy kto kupi bilet przez internet lub w kasie na min. 8 dni przed wyjazdem otrzyma nawet do 30 % zniżki. Oferta nie ma ograniczeń co do liczby sprzedanych biletów na dany pociąg, klasę, termin czy trasę i jest już dostępna w 30 dniowej przedsprzedaży.
Pasażerowie od 12 listopada mogą kupować bilety na wszystkie pociągi kursujące od 9 grudnia 2012 roku w komunikacji krajowej i międzynarodowej. Każdy podróżny może nabyć bilet przez internet, w kasie, biletomacie czy za pomocą telefonu komórkowego w przedsprzedaży. W przypadku pociągów krajowych z 30 - dniowym, a międzynarodowych z 60 - dniowym wyprzedzeniem.
Wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy towarzyszyć będzie akcja informacyjna skierowana do pasażerów. PKP Intercity przygotuje kilkadziesiąt tysięcy ulotek z rozkładem jazdy – na najważniejszych trasach. Ulotki dla pasażerów dostępne będą na dworcach, przy okienkach kasowych, w centrach obsługi klienta oraz w strefach VIP. Ulotki znajdą się również na stronach www.pkp.pl i www.intercity.pl
Dodatkowo na 20 największych dworcach pomogą informatorzy mobilni ubrani w pomarańczowe kurtki, będą udzielać pasażerom informacji na temat np. godzin odjazdów pociągów, właściwych peronów, a także pomagać w obsłudze biletomatów. Osoby nie posiadające dostępu do Internetu mogą uzyskać informacje dzwoniąc pod numer Ogólnopolskiej Infolinii Intercity 19 757, która w tym czasie zostanie wzmocniona o 20 % więcej stanowisk niż w ciągu zwykłych dni.