12.12.2022 13:05 0 Materiał Partnera Materiał partnera

Pozycjonowanie stron – na co zwrócić uwagę?

Materiał Partnera

Im wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania zajmuje strona, tym więcej potencjalnych klientów ją odwiedza. Prowadzisz swoją witrynę internetową i chcesz, aby była lepiej widoczna w Google? Sprawdź, co wpływa na pozycjonowanie strony WWW, na co zwrócić uwagę i jakie działania optymalizacyjne podjąć. Poznaj ważne czynniki rankingowe. Dowiedz się też, gdzie warto szukać pomocy przy pozycjonowaniu własnej witryny.

Pozycjonowanie stron, czyli jak poprawić pozycję witryny w Google?

Pozycjonowanie składa się z szeregu działań, które mają zwiększyć widoczność danej witryny w Google. Celem jest to, aby strona zajmowała jak najwyższe pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz więc zwiększyć widoczność własnej strony WWW w wyszukiwarce, zadbaj o pozycjonowanie.

Pozycjonowanie strony internetowej to proces złożony i długotrwały, który wymaga regularnej pracy nad witryną. Nie jest to jednorazowa czynność – należy prowadzić działania na bieżąco. Dobrych wyników nie da się uzyskać w kilka dni. Czasem pierwsze efekty można zauważyć po kilku tygodniach, a czasami nawet miesiącach. Cierpliwość jednak się opłaca – pozycjonowanie może przynieść mnóstwo korzyści dla biznesu.

Pamiętaj, że im wyższą pozycję w Google zajmuje witryna, tym więcej internautów ją odwiedza. Dzięki temu można dotrzeć do większej liczby osób zainteresowanych firmową ofertą, wyprzedzić konkurencję, zwiększyć ruch na stronie i poprawić sprzedaż.

Trzeba też mieć na uwadze, że pozycjonowanie wymaga wiedzy technicznej. Wszystkie działania optymalizacyjne muszą być dopasowane do aktualnych wymogów robotów wyszukiwarki, które nieustannie się zmieniają. Warto więc w tym przypadku skorzystać z usług specjalistów, którzy są na bieżąco z aktualizacjami. Jeśli potrzebujesz pomocy, sprawdź ofertę pozycjonowania na https://wenet.pl/oferta/pozycjonowanie.

Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?

Zastanawiasz się, z czego składa się pozycjonowanie? Jakie elementy na stronie oceniają algorytmy, które ustalają kolejność wyświetlania witryn w Google? Otóż jest ich tak naprawdę bardzo wiele. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Poznaj najważniejsze czynniki rankingowe.

Wysokiej jakości treści

Dobra strona WWW powinna zawierać wartościowe, wysokiej jakości, unikalne treści. Powinny one być przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów Google. Pisz więc tak, aby odpowiadać potrzebom odbiorców i zachowywać zasady SEO. Teksty mają być dosyć obszerne, merytoryczne i wyczerpywać dany temat. Dla wyszukiwarki ważna jest oryginalność i unikalność treści. Uważaj więc, żeby na Twojej stronie nie pojawiły się duplikaty.

Dobrze dobrane słowa kluczowe

Internauci wpisują w pole wyszukiwania tzw. słowa kluczowe, czyli zapytania, które mają pomóc im znaleźć konkretne informacje. W swoich tekstach umieszczaj więc frazy, które dotyczą Twojej branży. Jak je znaleźć? Z pomocą przychodzą narzędzia, takie jak Senuto. Zadbaj, aby słowa kluczowe znalazły się w treści artykułów, nagłówkach, opisach oferty, produktów czy kategorii.

Odpowiednia struktura tekstu

Treści przyjazne dla wyszukiwarki są przejrzyste i uporządkowane. Dziel je na logiczne akapity i stosuj nagłówki H1, H2, H3. Pomagają one określić strukturę tekstu i zrozumieć jego hierarchię. Używaj także pogrubień, wypunktowań i list numerowanych. Tekst będzie wówczas łatwiejszy w odbiorze oraz bardziej atrakcyjny dla odbiorcy i algorytmów wyszukiwarki.

Prawidłowe meta dane

Meta dane, czyli meta title i meta description to tytuł i opis strony. Wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Meta dane co prawda bezpośrednio nie wpływają na pozycjonowanie witryny. Są jednak istotne, bo pomagają określić tematykę i zawartość strony internetowej oraz zachęcają użytkownika do kliknięcia i przejścia na stronę. Im większy ruch w witrynie, tym jest ona lepiej oceniana przez algorytmy.

Meta dane muszą więc być interesujące i przykuwać uwagę. Dobrze, jeśli zawierają słowa kluczowe i atrakcyjne CTA, czyli komunikaty wzywające do podjęcia działania, np. ,,Sprawdź’’, ,,Dowiedz się’’ itd.

Zoptymalizowane grafiki

Treści na swojej stronie uzupełnij materiałami wizualnymi, takimi jak zdjęcia i grafiki. Te zaś podpisz za pomocą opisów alt (opisów alternatywnych). Powinny one zawierać słowa kluczowe i informować roboty Google, co znajduje się na danym obrazie. Poza tym opisy alt wyświetlają się internaucie w momencie, gdy zdjęcia z jakiegoś powodu nie mogą się załadować.

Miej też na uwadze, że wszystkie zdjęcia i grafiki na Twojej stronie powinny mieć dobrą jakość i odpowiedni rozmiar (nie powinny być zbyt duże ani zbyt małe) i format (najlepiej używać formatu WebP).

Linkowanie wewnętrzne

Zadbaj też o linkowanie wewnętrzne. O co dokładnie chodzi? Otóż w obrębie Twojej witryny powinny znaleźć się odnośniki do poszczególnych podstron. Linki te odsyłają użytkowników do innych miejsc i ułatwiają poruszanie się po stronie. Są pomocne zarówno dla internautów, jak i dla algorytmów wyszukiwarek.

Przyjazne adresy URL

URL to unikalny adres, który prowadzi do danej strony WWW. Prawidłowe adresy URL mogą sprawić, że witryna będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce Google. Jak stworzyć przyjazny adres URL? Otóż pamiętaj, że powinien on być krótki, prosty, czytelny i łatwy do zapamiętania. Ma dokładnie opisywać zawartość strony i zawierać słowo kluczowe. Nie umieszczaj w nim zaś liczb, polskich znaków, dużych liter, trudnych nazw czy spacji.

Bezpieczeństwo witryny

Kolejnym czynnikiem, mającym wpływ na pozycję witryny w Google jest bezpieczeństwo. Twoja strona powinna zawierać certyfikat SSL, który jest standardem szyfrowania danych w sieci. Chroni przesyłane informacje i umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń internetowych. Strona WWW, która nie ma wdrożonego certyfikatu, jest uznawana za niegodną zaufania i niebezpieczną. Wskutek tego spada na niższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Responsywny design

Coraz więcej osób korzysta z Internetu na swoich smartfonach. To dlatego Twoja strona internetowa powinna być dziś dostosowana do szerokości każdego ekranu. Responsywny design sprawia, że witryna wyświetla się poprawnie na każdym urządzeniu – na komputerze stacjonarnym, laptopie, smartfonie czy tablecie. Koniecznie zadbaj zatem o responsywność, która jest ważna z punktu widzenia użytkowników i algorytmów.

Szybkość ładowania strony

Nikt nie lubi czekać i tracić swojego cennego czasu. Twoja strona internetowa powinna więc ładować się sprawnie i szybko – najlepiej w mniej niż trzy sekundy. W przeciwnym razie internauci będą zniecierpliwieni, poirytowani i zapewne opuszczą Twoją witrynę. Strony, które wczytują się zbyt długo, są niefunkcjonalne, a roboty wyszukiwarki umieszczają je na niższych pozycjach. Pamiętaj o tym.

Jakie działania off-site brać pod uwagę?

Poza działaniami on-site, czyli na stronie, należy też postawić na działania off-site, które są prowadzone poza optymalizowaną witryną. Ważny jest tutaj link building, a więc budowanie profilu linkowego. Trzeba zadbać o wartościowe linki zewnętrzne. Są to linki umieszczane na innych serwisach, które kierują do danej witryny i pomagają jej zdobywać dodatkowy ruch. Jeśli chcesz, aby Twoja strona była dobrze wypozycjonowana, postaraj się, aby linki do niej znalazły się w często odwiedzanych i cieszących się dobrą reputacją serwisach.

Odnośniki do swojej strony możesz umieścić też w specjalnych katalogach firm, portalach branżowych, Social Mediach czy na forach internetowych. Zadbaj także o firmową wizytówkę w Google Moja Firma. Pamiętaj, że powinna ona zawierać wszystkie najważniejsze informacje o firmie, być odpowiednio zoptymalizowana i aktualizowana.

Skuteczne pozycjonowanie strony – podsumowanie

Na widoczność witryny w Google ma wpływ szereg różnych czynników. Jak już wiesz, proces pozycjonowania wymaga umiejętności, czasu i cierpliwości. Działania należy prowadzić na bieżąco i dopasowywać je do aktualnych wytycznych Google.

Czujesz, że potrzebujesz pomocy? Nie znasz się na kwestiach technicznych? Nie masz czasu na wgłębianie się w tajniki SEO i samodzielne prowadzenie działań? Nawiąż współpracę ze specjalistami. Doradcy internetowi WeNet mają duże doświadczenie w pozycjonowaniu stron. Zadbają, aby Twoja witryna wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania. Pomogą Ci przyciągnąć nowych klientów.

Profesjonaliści przeanalizują Twoją stronę WWW i dopasują działania optymalizacyjne do potrzeb Twojego biznesu. Poprzez dobrze zaplanowane i umiejętnie wdrożone działania:

• poprawisz pozycję swojej strony w wyszukiwarce,

• zyskasz dodatkowy ruch w witrynie,

• zyskasz szansę na wyprzedzenie konkurencji,

• zdobędziesz więcej klientów.

Sprawdź bogatą ofertę usług pozycjonowania na WeNet.pl i zadbaj o lepszą widoczność Twojej firmy w Internecie.


Czytaj również: