13.09.2022 11:07 20 PM
Ścisk, tłok, brak miejsca, pasażerowie często nie mogą wejść do pociągu ze względu na przepełnienie w pociągu – tak było w wakacje na trasie Gdynia-Hel. Sezon się skończył, a problem nie. Jak informują nas podróżni wciąż jest problem z dostaniem się do pociągu. Wagony są przepełnione, a w październiku z przewozów zaczną korzystać również studenci.
— Na początku września pociąg relacji Gdynia-Hel: na przystanku Rumia o godz. 14:44 córka wraz z koleżankami nie mogła skorzystać z usług przewoźnika przewozy regionalne, pomimo zakupionego biletu miesięcznego, z powodu zatłoczenia. W październiku dołączą jeszcze studenci. Nadmieniam, że zaistniałe sytuacje bywają częściej – napisał nasz Czytelnik.
Sprawą przepełnionych pociągów Polregio, które kursują z Gdyni do Helu zajmowaliśmy się w lipcu.
Czytaj więcej: 'Upychają na siłę ludzi w pociągu'. Przepełnione wagony na trasie Gdynia-Hel
Jak poinformował nasz wówczas rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, przepustowość tej linii (przypomnijmy że jest to jeden tor) jest ograniczona i nie da się wpuścić na nią większej liczby pociągów niż obecnie. Natomiast długość istniejących na tej linii peronów ogranicza liczbę wagonów w składzie.
— Nie da się już na tę jednotorową linię dołożyć więcej pociągów ani wagonów w składach, bo perony są za krótkie - zaznacza Michał Piotrowski.
Czytaj również: Pasażerowie nie mieścili się w pociągach. Będą zmiany
Polregio realizuje usługę przewozową na zamówienie marszałka województwa, na podstawie umów o świadczenie usług publicznych, ale linia fizycznie - tory, perony należy do PKP. Aktualnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracują nad rozwiązaniem tego problemu na torach, tworząc dokumentację przygotowawczą dla projektu pn. „Poprawa przepustowości na linii nr 213 Reda – Hel”.
— Celem projektu jest określenie możliwości poprawy przepustowości linii, czyli zwiększenia liczby pociągów kursujących na tej trasie. Dzięki temu poprawi się dostępność komunikacyjna mieszkańców północnych Kaszub i Mierzei Helskiej z Trójmiastem oraz resztą kraju, a także możliwości dojazdu turystów nad Bałtyk - podkreśla Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Czytaj również: Będzie więcej pociągów do Helu i nowe przystanki? PKP pracują nad projektem
PKP PLK S.A. bierze pod uwagę różne możliwości, m.in. budowę mijanek, dobudowę drugiego toru oraz elektryfikację linii. Analizowana jest również budowa nowych przystanków o roboczych nazwach: Reda Ciechocino, Smolno, Władysławowo Południe, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód, Jastarnia Wschód, Hel Bór. Brana jest pod uwagę modernizacja stacji i przystanków, m.in. poprzez dobudowę dodatkowych peronów w Pucku, Helu i Władysławowie, co pozwoli na zwiększenie możliwości obsługi podróżnych.
— Przygotowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych będzie uzależniona m.in. od dostępności środków finansowych w nowej perspektywie finansowej UE na lata 2021–2027 - dodaje Zieliński.
Przypominamy, że czekamy na Państwa sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.