15.12.2019 08:40 0 Kwt/UM Gdynia
Aż 230 pracowników Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej oraz 12 pracowników Zarządu Komunikacji Miejskiej przechodzi szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy, resuscytacji krążeniowo-oddechowej oraz obsługi defibrylatora AED. Pasażerowie korzystający z usług gdyńskiej komunikacji miejskiej mogą czuć się zatem bezpieczniej.
W trakcie zajęć omawiane są zagadnienia teoretyczne i praktyczne, takie jak: ocena stanu poszkodowanego, kontrola czynności życiowych, prawidłowe wzywanie pomocy, pierwsza pomoc w nagłych przypadkach, użycie defibrylatora AED w czasie resuscytacji krążeniowo-oddechowej oraz ogólne zasady udzielania pierwszej pomocy.
Dzięki szkoleniom, pracownicy PKA i ZKM Gdynia będą w stanie lepiej reagować w trudnych sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia.
W trakcie wykonywania praktycznych ćwiczeń uczestnicy mają szansę zmierzyć się z sytuacjami, które mogą wydarzyć się w trakcie wykonywania codziennych obowiązków.
– Przedstawiane i omawiane są najczęstsze zdarzenia spotykające pasażerów gdyńskiej komunikacji miejskiej. Kierowcy autobusów mają także możliwość praktycznych ćwiczeń w małych grupach na sobie nawzajem, a także na profesjonalnych fantomach szkoleniowych. Uczestnicy omawiają również poszczególne sytuacje, które wydarzyły się w trakcie ich pracy zawodowej, i dostają niezbędne instrukcje i wskazówki jak prawidłowo reagować na wypadek podobnych zdarzeń. Spotkania są przyjmowane z ogromnym entuzjazmem ze strony naszych pracowników – mówi Aneta Fichtel z Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.
Zajęcia odbywają się w kilkuosobowych grupach, trwają ponad trzy godziny. W trakcie ćwiczeń wykorzystany jest profesjonalny sprzęt.