11.05.2019 15:02 0 Kwt/Pomorskie.eu
Copernicus Podmiot Leczniczy to spółka, w której skład wchodzą Szpital im. Mikołaja Kopernika i Szpital św. Wojciecha, Wojewódzkie Centrum Onkologii oraz Wojewódzka Przychodnia Stomatologiczna. Od teraz stanowi najcenniejszą markę w polskiej służbie zdrowia w województwie pomorskim. Ranking opublikowano w majowym numerze magazynu „Forbes".
Pierwsza na polskim rynku profesjonalna lista najważniejszych marek w ochronie zdrowia została przygotowana na zlecenie Instytutu Studiów Wschodnich. Spółka Copernicus zajęła 60. miejsce i wyceniono ją na 44,7 mln zł.
– Brand Copernicus PL jest naszym autorskim pomysłem zaakceptowanym przez władze województwa pomorskiego pod koniec 2013 r., a więc jest obecny na rynku od niespełna 6 lat – mówi prezes spółki Dariusz Kostrzewa. – Wyprzedziły nas marki z kilkudziesięcioletnimi tradycjami, intensywnie promowane w mediach, np. Rutinoscorbin, Acard, Amol itp. Sukcesem jest niewątpliwie to, że nie prowadzimy żadnej kampanii promocyjnej samej marki Copernicus, lecz promujemy ją przy okazji różnego rodzaju eventów medycznych, jak: targi, konferencje, szkolenia, akcje profilaktyczne itp. oraz informując o naszych medycznych sukcesach.
W zestawieniu znalazło się 75 największych marek medycznych, w tym: apteki, szpitale, przychodnie, firmy diagnostyczne, producenci leków, leki, a także uzdrowiska.
– Cieszę się, że nasza spółka lecznicza znalazła się w rankingu tak opiniotwórczego pisma, jakim jest „Forbes". To dla nas świadectwo trafności podjętej kilka lat temu decyzji o utworzeniu spółki medycznej, a następnie konsolidacji kilku placówek w jeden podmiot – komentowała wyróżnienie Agnieszka Kapała-Sokalska, członek Zarządu Województwa Pomorskiego. – Uzyskana lokata jest dowodem na sprawne zarządzanie spółką i troskę o zdrowie mieszkańców naszego regionu. Oddawane do użytku wyremontowane oddziały i lądowisko dla helikopterów czy trwająca budowa bloków operacyjnych to tylko niektóre z inwestycji, które wspiera finansowo samorząd wojewódzki.
Pierwsze miejsce zajęła grupa Lux-Med, której wartość oszacowano na 941,5 mln zł. Drugą lokatę zajął Medicover (468 mln zł), a trzecią – Rutinoscorbin (339,9 mln zł). Okazuje się, że wśród marek, które uzyskały wyższe notowania, jest 49 nazw handlowych leków, pięć sieci aptek (w tym większość międzynarodowych), czterech sieciowych operatorów medycznych (Lux-Med, Medicover, Enel-Med, Diagnostyka Laboratoria Medyczne) oraz ubezpieczyciel (PZU Zdrowie). Wszystkie te podmioty działają na skalę ogólnopolską.