01.04.2019 13:00 11 Kwt/pomorskie.eu

Wejherowski szpital ceniony przez pacjentów

Fot. Aleksander Olszak/Pomorskie.eu

Pod koniec ubiegłego roku wybrana grupa pacjentów oceniła między innymi kompetencje zawodowe oraz odpowiedzialność lekarzy, psychologów i rehabilitantów w wybranych pomorskich szpitalach. Wśród najbardziej zadowolonych pacjentów były osoby przebywające w wejherowskim szpitalu. Tak wynika z pierwszego badania jakości przeprowadzonego przez Instytut Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego w tzw. szpitalach marszałkowskich.

Badania przeprowadzono na 1410 pacjentach szpitali i przychodni podlegających samorządowi województwa pomorskiego. Ankieta nie dotyczyła pacjentów szpitalnych oddziałów ratunkowych. Okazuje się, że pacjenci najwięcej zastrzeżeń mieli do zbyt długiego czasu oczekiwania na wizytę oraz warunków lokalowych.

Pacjenci szpitali najniżej ocenili „warunki lokalowe (wyposażenie i liczba łazienek, dostępność radia, TV, napojów, przekąsek)". Najwyżej oceniono „odpowiedzialność specjalistów". Co ciekawe, mężczyźni w porównaniu do kobiet byli bardziej zadowoleni z „warunków w oddziale". Najbardziej zadowolone z opieki w szpitalu były osoby starsze. W obu przypadkach najgorzej wypadło Centrum Zdrowia Psychicznego w Słupsku, zaś najlepiej – Szpital Specjalistyczny im. F. Ceynowy w Wejherowie – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.

Badania zostały przeprowadzone od 22 listopada do 11 grudnia 2018 roku. W kwestionariuszu zawartych było aż 41 pytań, a w badaniu wzięło udział 610 pacjentów ambulatoriów i 800 chorych przebywających na oddziałach szpitalnych. Kwestionariusz był anonimowy i zawierał dane demograficzne.

Głównym tematem była szeroko pojęta satysfakcja z jakości otrzymanych usług medycznych. Do tzw. czynników zadowolenia należały: rejestracja i organizacja usługi medycznej lub pierwszy kontakt ze szpitalem/izbą przyjęć, warunki w poradni lub oddziale, kontakt ze specjalistą, zaproponowanie leczenie/zabieg/rehabilitacja/terapia, kontynuacja leczenia/rehabilitacji/terapii. Chorzy poddawali też ocenie swoje ogólne zadowolenie – podaje urząd.

Zadowolenie pacjentów ze świadczonych usług ambulatoryjnych i na oddziałach szpitalnych mieści się na umiarkowanym lub wysokim poziomie. Z badań wynika że, należy poprawić komunikację między pacjentami a specjalistami oraz usprawnić organizację procesu leczenia.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...

18+

Treść przeznaczona dla osób pełnoletnich

Tak, jestem osobą pełnoletnią