Projekt dotyczący rozwiązań komunikacyjnych na Trasie Kaszubskiej wkracza w kolejny etap. Zmiany projektowe dotyczą drogi ekspresowej S6 w rejonie Chwaszczyna i Gdyni Wielkiego Kacka. Zmianie ulegnie węzeł Chwaszczyno, a także obecna droga krajowa, która stanie się drogą gminną i zostanie powiązana z Gdynią nowymi ulicami. Kolejną zmianą będzie powstanie dodatkowego węzła w połowie drogi między węzłami Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack.
Pierwszą dużą modyfikacją są prace związane z budową Węzła Chwaszczyno. Możliwe, że dzięki środkom z gdańskiego budżetu, powstanie tam ulica Nowa Kielnieńska, łącząca się z nowym splotem dróg. GDDKiA podkreśla jednak, że jeśli miastu nie uda się zrealizować tego planu, to część trasy w kierunku Gdańska zostanie połączona z drogą wojewódzką numer 218.
Nastąpi również zmiana skomunikowania z ulicą Rdestową w Gdyni. Powstanie tam Węzeł Rdestowa, który pozwoli na bezpośredni wjazd do dzielnicy Dąbrowa. Takie rozwiązanie wymaga jednak rozebrania części zajezdni trolejbusowej na wysokości dawnego Polifarbu.
Ostatnia modyfikacja związana jest z obecną drogą krajową numer 20. Odcinek ten stanie się drogą gminną, co spowoduje wydłużenie przejazdu w kierunku Gdyni.
Całość inwestycji została podzielona na cztery zadania realizacyjne:
Zadanie 1. Leśnice – Łęczyce
Zadanie 2. Łęczyce – Luzino
Zadanie 3. Luzino – Szemud
Zadanie 4. Szemud – Wielki Kack
Opis projektu - źródło
Droga ekspresowa S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta, zwana potocznie Trasą Kaszubską, wciąż jest na etapie przygotowań do realizacji. Został zakończony etap Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Decyzją Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, została rekomendowana do dalszych prac kombinacja wariantów IIA2.
W dniu 30 maja 2014 roku została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork (wraz z obwodnicą Lęborka) – Obwodnica Trójmiasta wraz z przebudową linii wysokiego napięcia w przebiegu wyznaczonym korytarzem WARIANTU II-A2″, przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku. Wydanie przedmiotowej decyzji umożliwiło przystąpienie do dalszych prac projektowych, czyli do opracowania Koncepcji Programowej, uszczegóławiającej rozwiązania projektowe przyjęte na etapie STEŚ.
W projekcie przewiduje się dostęp do drogi ekspresowej S6 tylko poprzez dwupoziomowe węzły drogowe. W projekcie przewidziano budowę ośmiu węzłów: Lębork – Południe, Lębork – Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno oraz rozbudowę węzła Gdynia Wielki Kack na S6 Obwodnicy Trójmiasta. W obrębie tego węzła przekrój Obwodnicy zostanie rozbudowany do trzech pasów ruchu.

trasakaszubska.pl

trasakaszubska.pl

trasakaszubska.pl

trasakaszubska.pl