15.09.2015 14:00 0

Kolejne ustalenia w sprawie Trasy Kaszubskiej

Projekt dotyczący rozwiązań komunikacyjnych na Trasie Kaszubskiej wkracza w kolejny etap. Zmiany projektowe dotyczą drogi ekspresowej S6 w rejonie Chwaszczyna i Gdyni Wielkiego Kacka. Zmianie ulegnie węzeł Chwaszczyno, a także obecna droga krajowa, która stanie się drogą gminną i zostanie powiązana z Gdynią nowymi ulicami. Kolejną zmianą będzie powstanie dodatkowego węzła w połowie drogi między węzłami Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack.

Pierwszą dużą modyfikacją są prace związane z budową Węzła Chwaszczyno. Możliwe, że dzięki środkom z gdańskiego budżetu, powstanie tam ulica Nowa Kielnieńska, łącząca się z nowym splotem dróg. GDDKiA podkreśla jednak, że jeśli miastu nie uda się zrealizować tego planu, to część trasy w kierunku Gdańska zostanie połączona z drogą wojewódzką numer 218.

  • Zmiany czekają również węzeł Gdynia Wielki Kack. W obecnym miejscu powstanie węzeł zespolony jeden na skrzyżowaniu dróg ekspresowych i ul. Chwaszczyńskiej, wraz z dwiema łącznicami półbezpośrednimi (relacje: Lębork – Gdynia Chylonia oraz ul. Chwaszczyńska – Gdańsk), oraz drugi z ul. Nowowiczlińską, gdzie również będą zapewnione wszystkie relacje – informuje Piotr Michalski, stanowisko ds. komunikacji społecznej.

Nastąpi również zmiana skomunikowania z ulicą Rdestową w Gdyni. Powstanie tam Węzeł Rdestowa, który pozwoli na bezpośredni wjazd do dzielnicy Dąbrowa. Takie rozwiązanie wymaga jednak rozebrania części zajezdni trolejbusowej na wysokości dawnego Polifarbu.

Ostatnia modyfikacja związana jest z obecną drogą krajową numer 20. Odcinek ten stanie się drogą gminną, co spowoduje wydłużenie przejazdu w kierunku Gdyni.

  • Powyższe zmiany wynikają z prowadzonych prac projektowych i chęci wypracowania jak najlepszego pomysłu na skomunikowanie wszystkich dróg wraz z przyległymi terenami – podsumowuje Piotr Michalski.

Całość inwestycji została podzielona na cztery zadania realizacyjne:

  • Zadanie 1. Leśnice – Łęczyce

  • Zadanie 2. Łęczyce – Luzino

  • Zadanie 3. Luzino – Szemud

  • Zadanie 4. Szemud – Wielki Kack


Opis projektu - źródło

Droga ekspresowa S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta, zwana potocznie Trasą Kaszubską, wciąż jest na etapie przygotowań do realizacji. Został zakończony etap Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Decyzją Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, została rekomendowana do dalszych prac kombinacja wariantów IIA2.

W dniu 30 maja 2014 roku została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork (wraz z obwodnicą Lęborka) – Obwodnica Trójmiasta wraz z przebudową linii wysokiego napięcia w przebiegu wyznaczonym korytarzem WARIANTU II-A2″, przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku. Wydanie przedmiotowej decyzji umożliwiło przystąpienie do dalszych prac projektowych, czyli do opracowania Koncepcji Programowej, uszczegóławiającej rozwiązania projektowe przyjęte na etapie STEŚ.

W projekcie przewiduje się dostęp do drogi ekspresowej S6 tylko poprzez dwupoziomowe węzły drogowe. W projekcie przewidziano budowę ośmiu węzłów: Lębork – Południe, Lębork – Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno oraz rozbudowę węzła Gdynia Wielki Kack na S6 Obwodnicy Trójmiasta. W obrębie tego węzła przekrój Obwodnicy zostanie rozbudowany do trzech pasów ruchu.

trasakaszubska.pl

trasakaszubska.pl

trasakaszubska.pl

trasakaszubska.pl


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...