Klienci ENERGA-Operator mogą teraz zgłosić awarię SMSem i tą samą drogą dowiedzieć się o jej zakończeniu. To pierwsza tego typu usługa w Polsce i druga w Europie. Spółka zwiększy także liczbę dostępnych łączy telefonicznych, aby w czasie awarii maksymalnie skrócić czas oczekiwania na połączenie z Telefonicznym Centrum Zgłoszeniowym.
ENERGA-Operator to pierwszy operator sieci elektroenergetycznej w Polsce i jeden z nielicznych w Europie, który umożliwił klientom zgłaszanie awarii przez SMS. Aby dokonać zgłoszenia wystarczy wysłać SMS o treści AWARIA na numer 3991, a następnie postąpić zgodnie z instrukcją. Do zgłoszenia awarii wystarczą trzy wiadomości. Przy każdym kolejnym kontakcie system będzie już pamiętał dane klienta, co uprości składanie zgłoszeń. Po zakończeniu awarii firma wyśle SMSa o przywróceniu zasilania, co będzie przydatne dla osób przebywających poza miejscem zgłoszenia.
SMSy uzupełniają działanie numeru alarmowego 991, pod który klienci zgłaszają awarie sieci energetycznej. Przerwę w zasilaniu można zgłosić także na stronie internetowej ENERGA-Operator, gdzie znajduje się także mapka z bieżącymi informacjami o awariach i czasie ich usunięcia.
Optymalną obsługę ruchu telefonicznego zapewni współpraca z zewnętrzną firmą, która w przypadku rozległych i skomplikowanych awarii będzie zwiększać liczbę konsultantów. Konsultanci Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego są na bieżąco szkoleni, a ich praca jest regularnie monitorowana.
Telefoniczne Centrum Zgłoszeniowe obsługuje numer alarmowy 991 oraz infolinię 801 404 404, na którą można dokonywać zgłoszeń związanych z działaniem układów pomiarowych, reklamacjami czy nieuregulowanymi należnościami.
Koszt wysłania smsa pod numer 3991 jest zgodny z taryfą operatora sieci komórkowej dla jednej wiadomości sms. Połączenie z numerem alarmowym 991 jest bezpłatne.