24.05.2014 09:02 0

Pomorze: Inwestycje kolejowe w kwietniu 2014 roku

Kwiecień był kolejnym miesiącem intensywnych prac kolejowych na terenie województwa pomorskiego. W tym miesiącu kontynuowano odbiory eksploatacyjne prac zrealizowanych w ramach modernizacji linii E65 łączącej Trójmiasto z Warszawą. Trwają także odbiory robót rewitalizacyjnych na linii łączącej Redę i Hel. Wznowienie ruchu pociągów na tej trasie planowane jest w połowie czerwca.

Największym zadaniem inwestycyjnym realizowanym na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych w województwie pomorskim jest kompleksowa modernizacja linii E65 w obszarach LCS Gdynia, LCS Gdańsk oraz LCS Malbork. Projekty te wchodzą w zakres największej inwestycji zarządcy narodowej sieci infrastruktury kolejowej, która obejmuje kompleksową przebudowę magistrali Warszawa – Gdynia. Pozwoli ona na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich na tej trasie ze 120 km/h do 160 km/h, a w przyszłości na niektórych odcinkach nawet do 200 km/h. Zakończone roboty torowe umożliwią również podwyższenie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.

Od połowy marca trwają odbiory ostatnich prac przeprowadzonych w ramach modernizacji linii E65 w obszarach LCS Gdańsk i Gdynia. W efekcie w kwietniu oddano do eksploatacji stację Pruszcz Gdański wraz z dwoma funkcjonalnymi peronami. Ostatnim zadaniem realizowanym na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni jest przebudowa stacji Gdańsk Wrzeszcz, gdzie powstanie wspólny przystanek dla pociągów dalekobieżnych składów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Do końca zbliżają się również prace torowe na fragmencie modernizowanej linii E65 między Malborkiem a Iławą. W ubiegłym miesiącu w obszarze LCS Malbork oddano tor nr 1 na ponad 4-kilometrowym szlaku łączącym granicę lokalnego centrum sterowania w Malborku ze stacją Prabuty. Zakończenie wszystkich robót planowane jest jesienią.

W kwietniu tego roku widoczny był także postęp prac przy rewitalizacji i modernizacji tzw. „Helskiego korytarza kolejowego”, czyli linii kolejowej nr 213 Reda – Hel. W ramach tej inwestycji w ubiegłym miesiącu w miejscowości Mrzezino zakończono prace torowe oraz modernizację peronu. Wykonawcy pozostały jeszcze roboty związane z montażem elementów tzw. małej architektury, czyli ławek, tablic informacyjnych i wiat. Nowy peron powstał również w Żelistrzewie, a w Pucku, Władysławowie, Jastarni i Kuźnicy w kwietniu odtworzono tory oraz zabudowano nowe rozjazdy. Dzięki realizacji tych prac już w czerwcu pasażerowie dojadą na Półwysep Helski koleją.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...