Wielkimi krokami zbliża się zakończenie robót na obszarach Gdańska i Pruszcza Gdańskiego oraz Gdyni i Sopotu prowadzonych w ramach modernizacji linii Warszawa - Gdynia. Już teraz w wielu miejscach robotnicy prowadzą jedynie prace wykończeniowe.
Na stacjach Sopot, Gdynia Główna i Gdynia Chylonia zakończono już przebudowę peronów, które zostały wyposażone m. in. w nowe wiaty. Do końca roku również pojawią się windy. Dodatkowo w Sopocie i w Gdyni Głównej instalowany jest nowy system informacji dla podróżnych.
Stacje na obszarze Gdańska i Pruszcza Gdańskiego również są na ukończeniu. W Pruszczu Gdańskim otwarto już do eksploatacji większość torów, końca dobiegają też prace nad obiektami inżynieryjnymi. Z kolei na stacjach Gdańsk Południowy i Gdańsk Główny zakończono wszystkie zasadnicze roboty. Trwają tam jeszcze ostatnie prace wykończeniowe i renowacje. Modernizację przechodzi także peron dalekobieżny na przystanku osobowym Gdańsk Oliwa.
Na obszarze Gdyni i Sopotu roboty prowadzone są równocześnie na 15 obiektach inżynieryjnych, w większości przepustach i wiaduktach kolejowych nad drogami. Modernizowana jest także część torów na odcinku Sopot – Gdynia Orłowo, natomiast na szlaku Gdynia Główna – Gdynia Chylonia trwa budowa zupełnie nowego toru.
Na odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdańska Południowego otwarto dla pasażerów perony na przystankach Gdańsk Lipce i Gdańsk Orunia. Do ruchu dopuszczony został także jeden z dwóch znajdujących się tam torów, co pozwoliło rozpocząć modernizację drugiego z nich, łączącego Pruszcz Gdański i Gdańsk Lipice. Ku końcowi ma się również modernizacja przejść podziemnych na tym szlaku. Termin zakończenia wszystkich robót przewidziany jest na I kwartał 2014 roku.
Inwestycja jest częścią modernizacji magistrali kolejowej E-65, należącej do VI paneuropejskiego korytarza transportowego, łączącego regiony nadbałtyckie z obszarami położonymi nad morzem Adriatyckim i na Bałkanach.
Prace prowadzone są w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E65/C-E65 na odcinku Warszawa - Gdynia na obszarze LCS Gdańsk, LCS Gdynia”. Zakres geograficzny inwestycji obejmuje północną część województwa pomorskiego, a dokładnie trzy powiaty – gdański, sopocki i gdyński. Modernizowany odcinek przebiega od stacji Pruszcz Gdański do stacji Gdynia Chylonia.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a całkowity koszt jego realizacji wynosi 1 166 930 022, 33 PLN.