1 czerwca rusza Telefon Bezpieczeństwa dla turystów, który w tym roku został po raz pierwszy zintegrowany z Polskim Systemem Informacji Turystycznej. W godzinach 8.00-18.00, a od 1 czerwca do 30 września w godzinach 08:00-22:00 turyści zagraniczni będą mogli uzyskać potrzebne informacje oraz pomoc w sytuacjach wymagających specjalistycznej porady. Pracownicy obsługujący Contact Center będą posługiwać się biegle językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Głównym celem „Telefonu Bezpieczeństwa” jest zapewnienie pomocy turystom zagranicznym w nagłych i trudnych dla nich sytuacjach. Brak znajomości języka i procedur w przykrych dla turysty okolicznościach i poczucie zagubienia może zaważyć w znaczący sposób na opinii o naszym kraju, mimo iż wcześniej pobyt był postrzegany, jako bardzo atrakcyjny.
W celu połączenia się z operatorem wystarczy zadzwonić pod specjalne numery infolinii: +48 608 599 999 i + 48 22 278 77 77, płatne zgodnie z taryfą operatora. Komenda Główna Policji zapewnia możliwość korzystania przez osoby obsługujące telefon bezpieczeństwa z wewnętrznego numeru telefonu z centrali telefonicznej Komendy Głównej Policji, w celu bezpośredniej komunikacji z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Policji i Urzędu do Spraw Cudzoziemców.
81% to suma wskazań dwóch najwyższych wartości na skali pokazującej poziom zadowolenia turystów zagranicznych w Polsce. Na to wysokie zadowolenie z pobytu w Polsce składa się wiele czynników.
W tym roku po raz pierwszy Telefon Bezpieczeństwa został przyłączony do Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Dzięki temu turysta będzie mógł uzyskać bardzo szybko informację o najbliższych atrakcjach turystycznych. Zcentralizowana baza danych – Repozytorium Informacji Turystycznej oparte jest na ścisłej współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi i ich systemami. Łącznie w bazie danych jest 41000 obiektów a docelowo znajdzie się 60-70 tys. Obecnie dysponujemy bazą: noclegową (ponad 10 000 obiektów), atrakcji turystycznych – ponad 4000, restauracji – ponad 23600, imprez/wydarzeń – ok. 1000, punktów informacji turystycznej – ok. 400 certyfikowanych. Na wizerunek Polski nie składają się tylko opinie turystów zagranicznych. Z raportu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej wynika, że w 2012 roku zezwolenie na pracę otrzymało 39144 a w roku akademickim 2010/2011 na polskich uczelniach studiuje 21,5 tys. osób. Urząd do Spraw Cudzoziemców ma, więc także za zadanie upowszechnić informację funkcjonowaniu Telefonu Bezpieczeństwa w ośrodkach dla cudzoziemców, siedzibach Urzędu a także wśród interesantów.
Ulotki z informacją o telefonie bezpieczeństwa będą również dystrybuowane za granicą za pośrednictwem Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, konsulatów i ambasad Rzeczypospolitej Polskiej, organizacji międzynarodowych i branży turystycznej, a także za pomocą ulotek informacyjnych rozdawanych w punktach granicznych.