Miniony tydzień nie przyniósł zapowiadanego końca świata. Mieliśmy za to do czynienia z innym, dużo bardziej radosnym, końcem. 22 grudnia 2012 r. zakończyła się pewna era w gdyńskiej komunikacji miejskiej. Od tego dnia po ulicach Gdyni jeżdżą wyłącznie autobusy i trolejbusy niskopodłogowe.
To symboliczny moment, jednak dla pasażerów praktycznie niezauważalny, ponieważ zmiana miała charakter kosmetyczny. Do tej pory pojazdy niskopodłogowe stanowiły ponad 97% taboru w sieci ZKM w Gdyni, a ostatnie 3 średniopodłogowe autobusy marki Mercedes i 2 trolejbusy marki Jelcz obsługiwały jedynie krótsze linie w godzinach szczytu.
ZKM w Gdyni rozpoczął wymianę taboru wysokopodłogowego na niskopodłogowy już w 1995 roku. Wtedy pojawiły się w Gdyni pierwsze autobusy marki Jelcz-Mercedes. W 2001 roku na gdyńskich trasach wprowadzono pierwszy trolejbus niskopodłogowy. Ważnym momentem w historii gdyńskiej komunikacji był dzień 22 czerwca 2007 roku. Wówczas odbył się ostatni liniowy kurs autobusu marki Ikarus. Po tej dacie gdyńska komunikacja miejska stała się praktycznie niskopodłogowa - pojazdy średniopodłogowe wyjeżdżały na trasy jedynie w godzinach najwyższego obłożenia.
Obecnie w sieci komunikacyjnej ZKM w Gdyni eksploatowanych jest 328 pojazdów niskopodłogowych:
132 autobusów standardowych;
81 trolejbusów standardowych;
3 autobusy 15-metrowe;
96 autobusów przegubowych;
16 midibusów.