19.02.2025 09:02 10 PM/GDDKiA
Droga do pierwszej polskiej elektrowni jądrowej coraz bliżej! Jedenaście firm złożyło oferty na zaprojektowanie i budowę kluczowego odcinka trasy łączącej inwestycję w gminie Choczewo z drogą ekspresową S6. Inwestycja, realizowana w dwóch etapach, ma zakończyć się w 2028 roku.
Przetarg na wyłonienie wykonawcy drogi krajowej do przyszłej elektrowni jądrowej ogłoszono w sierpniu 2024 r. Po badaniu i ocenie ofert inwestor wyłoni wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę na realizację odcinka od DW213 do S6. W przypadku trasy od Lubiatowa do DW213 komisja przetargowa weryfikuje oferty.
— Najniższa oferta na odcinek DW213 – węzeł Łęczyce na S6 o wartości 199 995 570,92 zł została złożona przez konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. Najwyższą, na kwotę 289 656 820,24 zł, złożył Intercor. Budżet GDDKiA na realizację tego zadania wynosi 417 855 507,06 zł – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Głównym kryterium oceny ofert jest cena. Pod uwagę będą brane również kryteria związane z przedłużeniem okresu gwarancji jakości na mosty czy instalacje zasilające.
— Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 35 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Umowę planujemy podpisać w II kwartale 2025 r., tak by budowa mogła zakończyć się w II kwartale 2028 r. - podaje GDDKiA.
Realizację inwestycji została podzielona na dwa zadania: od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 (ok. 11 km) oraz od DW213 do węzła Łęczyce na S6 (ok. 15 km).
— Dodatkowo, w ramach obecnie powstającej S6 Leśnice - Bożepole Wielkie, wykonany zostanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce. Droga o przekroju 1x2 w klasie GP (główna ruchu przyspieszonego) projektowana jest po nowym śladzie i będzie łączyć S6 z elektrownią – informuje inwestor.
Nowa trasa ma zwiększyć przepustowość układu komunikacyjnego, odciążyć sieć dróg lokalnych, a dodatkowo skrócić czas przejazdu między Trójmiastem i nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo.
Nawierzchnia ma być dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś.
Fot. GDDKiA
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Chcecie aby nasza redakcja zajęła się jakimś tematem? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z naszą redakcją za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.