Sejmowa komisja infrastruktury jednogłośnie podjęła plan budowy OPAT-u. Lokalni samorządowcy od dawna przekonują, że inwestycja ma znaczenie ogólnopolskie. Z takim stanem rzeczy nie zgadza się Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, które uważa że OPAT nie jest drogą krajową, zatem inwestycja nie może być dofinansowana ze środków centralnych.
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej miała być 14-kilometrową drogą ekspresową, która pozwoli rozwiązać wiele problemów kierowców. Jednym z nich jest odciążenie fragmentu drogi krajowej nr 6 na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do Wejherowa. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie OPAT jednak nie powstanie. Inwestycję negatywnie zaopiniowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, gdyż trasa nie spełnia kryteriów drogi krajowej, tym samym nie może być sfinalizowane przez rząd.
Przypomnijmy, że w lutym Sejmowa Komisja Infrastruktury jednogłośnie przyjęła treść dezyderatu w sprawie budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Celowość i znaczenie tej inwestycji dla regionu i dla Polski uzasadnił przewodniczący komisji poseł Stanisław Lamczyk. Głos w dyskusji zabrało wielu, znających dobrze problematykę, posłów z różnych regionów kraju.
OPAT, to projektowana trasa długości 14 km, która wraz z ośmioma węzłami drogowymi stanowić ma przedłużenie istniejącej Obwodnicy Trójmiasta - na obszarach Miasta Gdyni, gminy Kosakowo oraz miast Rumi i Redy.