Sejmowa komisja infrastruktury jednogłośnie podjęła plan budowy OPAT-u. Lokalni samorządowcy od dawna przekonują, że inwestycja ma znaczenie ogólnopolskie. OPAT ma być 14-kilometrową drogą ekspresową, która pozwoli rozwiązać wiele problemów kierowców. Jednym z nich jest odciążenie fragmentu drogi krajowej nr 6 na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do Wejherowa.
Lokalni samorządowcy od dawna przekonują, że inwestycja ta ma znaczenie ogólnopolskie.
Przypomnijmy, że w lutym Sejmowa Komisja Infrastruktury jednogłośnie przyjęła treść dezyderatu w sprawie budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Celowość i znaczenie tej inwestycji dla regionu i dla Polski uzasadnił przewodniczący komisji poseł Stanisław Lamczyk. Głos w dyskusji zabrało wielu, znających dobrze problematykę, posłów z różnych regionów kraju.
OPAT, to projektowana trasa długości 14 km, która wraz z ośmioma węzłami drogowymi stanowić ma przedłużenie istniejącej Obwodnicy Trójmiasta - na obszarach Miasta Gdyni, gminy Kosakowo oraz miast Rumi i Redy.
To dziś jedno z największych, strategicznych wyzwań inwestycyjnych Pomorza, o randze wykraczającej daleko poza granice regionu, zarazem o przewidywanym koszcie (ok. 1 miliarda zł), znacznie przewyższającym możliwości lokalnych samorządów.