DCT Gdańsk oficjalnie wstąpił do prestiżowego grona skupiającego terminale kontenerowe przeładowujące milion i więcej TEU rocznie. Po zaledwie sześciu latach od powstania, DCT Gdańsk stał się hub portem dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, bramą prowadzącą do Polski i pozostałych krajów nadbałtyckich. Terminal przeładował milionowy kontener 2013 roku w czasie obsługi statku Mærsk Mc-Kinney Møller 15 listopada.
To prawdziwy krok milowy nie tylko dla samego terminalu, ale przede wszystkim dla całego przemysłu kontenerowego w Polsce. Przez dekady polski rynek towarowy obsługiwany był za pośrednictwem portów zagranicznych. Wraz z powstaniem DCT Gdańsk polscy importerzy i eksporterzy zyskali niezawodnego i wydajnego partnera, zapewniającego najwyższe międzynarodowe standardy obsługi.
Terminal DCT Gdańsk obsłużył pierwszy statek w 2007 r. Od stycznia 2010 r. DCT Gdańsk przyjmuje co tydzień jednostki kontenerowe o pojemności 8.000 TEU. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT Gdańsk, który stał się bałtyckim hubem, osiągając 180% wzrostu w 2010 r., oraz stał się jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie. W maju 2011 r. zaczęła się nowa era dla DCT, kiedy terminal zaczął obsługiwać kontenerowce klasy E o pojemności 15.500 TEU należące do Maersk Line, ówcześnie największe statki na świecie. Od czasu rozpoczęcia działalności terminala do roku 2012 terminal kontenerowy przeładował 2 miliony TEU. Rok 2012 został zamknięty kolejnym rekordem – w ciągu roku przeładowano około 900.000 TEU. W 2013 r. do DCT zawinął w czasie swojego dziewiczego rejsu pierwszy statek klasy Triple E – Mærsk Mc-Kinney Møller.