Drugi cykl wykładów „Za granicą sztuki”

Inne, Gdynia

Data 22.10.2014 17:30
Miejsce Infobox
Adres ul. Świętojańska 30
Miejscowość Gdynia
Bilety Wstęp wolny

Zapraszamy 22 października o godz. 17:30 do gdyńskiego Infoboxu.

Muzeum Emigracji w Gdyni rozpoczyna drugą edycję cyklu wykładów „Za granicą sztuki”, poświęconych artystom emigracyjnym. Pierwsze spotkanie pt. „Tamara Łempicka – artystka (nie)obecna poprowadzi dr Hubert Bilewicz z UG.

HARMONOGRAM:

  • Tamara Łempicka (1898-1980), prowadzący: dr Hubert Bilewicz, Uniwersytet Gdański, 22.10
  • Wojciech Fangor (1922), prowadząca: Ewa Gorządek CSW Warszawa 12.11
  • Jan Lebenstein (1930-1999), prowadząca: Magdalena Szafkowska Uniwersytet Wrocławski 10.12
  • Marek Żuławski (1908 -1985), prowadzący:Sławomir Majoch, Muzeum UMK w Toruniu 14.01
  • Roman Opałka (1931-2011), prowadząca: dr hab. Joanna Sosnowska, Instytut Sztuki PAN w Warszawie 11.02
  • Zbigniew Rybczyński (1949), prowadzący:dr hab. Paweł Sitkiewicz Uniwersytet Gdański 11.03
  • Piotr Uklański (1968), prowadzący: dr Łukasz Ronduda CSW Warszawa 8.04
  • Krzysztof Bednarski (1953), prowadzący: prof. Waldemar Baraniewski, Uniwersytet Warszawski 17.06

Cykl ośmiu wykładów przybliży artystyczne koleje losu twórców, którzy dobrowolnie wybrali, bądź też zmuszeni byli wybrać, życie na poza Polską, śledząc ich wpływ na sztukę polską i światową. Podobnie, jak to miało miejsce w poprzedniej edycji cieszących się dużą popularnością wykładów, wśród bohaterów pojawią się artyści różnych czasów, stylów i mediów. Tym razem będą to: Tamara Łempicka, Wojciech Fangor, Marek Żuławski, Jan Lebenstein, Roman Opałka, Zbigniew Rybczyński, Piotr Uklański i Krzysztof Bednarski. Do poprowadzenia prelekcji zaprosiliśmy wybitnych specjalistów z całej Polski, szczególnie związanych ze swoimi bohaterami – będą to historycy sztuki, kuratorzy wystaw oraz autorzy publikacji monograficznych. Dzięki temu każda opowieść zyska dodatkowy, osobisty wymiar i stanie się wyjątkową ekskursją śladami twórców. Wykłady skierowane są do szerokiej publiczności, mają otwartą, nieakademicką formułę i popularyzatorski charakter.