Marzec 2014 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | N |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Data | 15.03.2014 19:00 |
Miejsce | Cafe Alegoria |
Adres | Romana Dmowskiego 9 |
Miejscowość | Gdańsk |
Bilety | 15 zł |
Nowo otwarta kawiarnia muzyczna na Dmowskiego zaprasza na nastrojowy, zimowy koncert wypełniony kameralnym jazzem. To stary, dobry jazz, blues i swing, znane i mniej znane standardy. A wszystko to przekazane bardzo emocjonalnie i we własnym stylu, ale też z poszanowaniem dla pięknej melodii. Wraz z upływem czasu widzimy jak muzyka ewoluuje, ale zadziwiające, jak niektóre melodie nie starzeją się. Sławna "Casablanca", piosenka, którą Herman Hupfeld napisał w 1931 r. wciąż zachwyca. Bo czyż każdy z nas czasami nie pragnie powrócić do muzyki swojej młodości? ...as time goes by.
ALICJA KUBICA - z wykształcenia anglistka, z zamiłowania i pasji wokalistka, której powrót do śpiewania jazzu sprawił, że odkryła być może swoją kolejną pasję, jaką powoli staje się fotografia jazzowa. Debiutowała w gdańskim klubie studenckim "Żak" śpiewając ballady amerykańskie, wkrótce przyszła fascynacja jazzem. Swojej wielkiej pasji nigdy nie porzuciła, odłożyła ją na chwilę (jak się okazało na długie lata). Wracać do swoich pasji po latach jest trudno, ale nie wracać jeszcze trudniej. Od czerwca 2010 jest znowu obecna na trójmiejskiej scenie jazzowej. Powróciła koncertem "Tribute to Billie Holiday" w towarzystwie znakomitych muzyków Macieja Sikały i Cezarego Paciorka, z którymi w niedługim czasie zaprezentowała ponownie w sopockim Pick & Roll swój drugi projekt "Songs of Love and Joy." Do ballad i standardów zwłaszcza z repertuaru Billie Holiday, Cheta Bakera czy Shirley Horn chętnie powraca na kameralnych wieczorach z jazzem, swingiem i bluesem. Kiedy nie śpiewa, z pasją fotografuje wydarzenia muzyczne, jazz i muzyków jazzowych.
Video z koncertów:
JANUSZ "MACEK" MACKIEWICZ - kontrabasista, gitarzysta basowy, kompozytor, aranżer, od lat stanowi trzon trójmiejskich sekcji rytmicznych. Autor internetowych warsztatów basowych "My-szkoła" i publikacji specjalistycznych o tematyce muzycznej. Współtwórca "Szkoły na bas" Janusza Popławskiego. Na stałe współpracuje z Przemkiem Dyakowskim i zespołem "Take It Easy" oraz Special Jazz Sextet. Artyści, z którymi współpracował to m.in. Wojciech Karolak, Tomasz Szukalski, Janusz Muniak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Jarek Śmietana, Leszek Możdżer, Eric Allen, Ian Gillan (Deep Purple). Występował na wielu znanych festiwalach jazzowych: Sopot Molo Jazz Festiwal, Jazz Nad Odrą, Świdnik Jazz Festiwal, Gdynia Summer Jazz Days, Komeda Jazz Festiwal, Złota Tarka. Ma w swoim dorobku trzy autorskie płyty: "W Dzień Bożego Narodzenia"(2003), "Frogsville"(2008) i "Układ Scalony"(2009). W 2011 r. założył zespół Elec-Tri-City z którym obecnie koncertuje, prezentując materiał z najnowszej autorskiej płyty "Elec-Tri-City".
Więcej informacji na:
STANISŁAW DANIELEWICZ - pianista, szczególnie aktywny na scenie muzycznej w latach 70' - 90' XX w. Grał m.in. w składzie utworzonej przez klarnecistę Emila Kowalskiego grupy "Seaside Dixieland", współpracował z Jerzym Detko w "Second Hand Jazz Band". Grając w składzie słynnego Big-Bandu Jerzego Partyki, miał tam okazję zetknąć się m.in. z dzisiejszą czołówką polskiego jazzu - Maciejem Sikałą, Adamem Wendtem, Mariuszem Bogdanowiczem, Wojciechem Staroniewiczem, Adamem Czerwińskim, Januszem Mackiewiczem. Na początku XXI w. wykładał historię i literaturę muzyki jazzowej w Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Jerzego Partyki. Ma w swoim dorobku setki publikacji na temat jazzu w pismach "Jazz", Jazz Forum", "Jazzi Magazine" i innych. Przez kilkanaście lat był korespondentem słynnego londyńskiego "New Musical Express". Autor wydanej w 2011r. przez PWM książki "Jazzowisko Trójmiasta. Historia jazzu w Gdańsku, Gdyni i Sopocie 1945-2010". Zasłynął jako autor opublikowanej w "Dzienniku Bałtyckim" na początku stanu wojennego recenzji muzycznej, której pierwsze litery akapitów układały się w hasło: WRONA skona. Niestrudzony propagator trójmiejskiego jazzu. Dla miłośników jazzu książka z dedykacją autora do nabycia w przerwie koncertu.