Grudzień 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | N |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Data | 16.12.2013 19:00 |
Miejsce | Akademia Muzyczna |
Adres | Łąkowa 1/2 |
Miejscowość | Gdańsk |
Bilety | wstęp wolny |
Koncert będzie owocem współpracy Akademii Muzycznej w Gdańsku, Konserwatorium w Amsterdamie i Królewskiego Konserwatorium w Brukseli. Usłyszymy kompozycje Katarzyny Głowickiej (Bruksela), która przygotuje wykonania swoich utworów z muzykami z Gdańska.
Podczas koncertu wystąpią: Elżbieta Rosińska (akordeon), Anna Kasprzycka (elektronika), Małgorzata Walentynowicz (fortepian), Piotr Nowicki (fortepian) oraz Andrzej Wojciechowski (klarnet). Gościnnie podczas koncertu wystąpi także klawesynistka Gośka Isphording z Królewskiego Konserwatorium w Amsterdamie.
W dniach 14-18 grudnia artystki z zagranicznych uczelni będą prowadzić wykłady z zakresu muzyki elektroniczno-akustycznej i wykonawstwa muzyki klawesynowej.
Dodatkowo podczas poniedziałkowego koncertu odbędzie się promocja nowej płyty gdańskiej pianistki Małgorzaty Walentynowicz z utworami Katarzyny Głowickiej. Płyta została nagrana w tym roku dla wytwórni Bôłt Records w ramach Stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego i Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska.
Przy okazji koncertu odbędzie się promocja płyty RED SUN
Głowicka/Walentynowicz z utworami Kasi Głowickiej na fortepian i dźwięki elektroniczne w wykonaniu duetu: Małgorzata Walentynowicz - fortepian, Kasia Głowicka - elektronika
Głowicka, Kasia (*Oleśnica, 12 października 1977). Kompozytorka. Jest absolwentką Wrocławskiej Akademii Muzycznej (dyplom z wyróżnieniem w 2001) w klasie kompozycji G. Pstrokońskiej-Nawratil. Studia podyplomowe odbyła w Królewskim Konserwatorium w Hadze w klasie Louisa Andriessena oraz w Strasbourgu w klasie Ivana Fedele.
[IMG_R]2[/IMG_R]
W 2008 roku otrzymała tytuł doktora nauk (PhD) przy Queen's University w Belfaście. W 1999 była stypendystką Komisji Europejskiej w Conservatorium Hogeschool Enschede w Holandii, w 2000 - Deutscher Akademischer Austauschdienst. W latach 2001-2008 otrzymywała stypendia rządu holenderskiego, brytyjskiego i francuskiego. Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brała udział w kursach mistrzowskich: Sommer Seminar für Neue Musik w Wiedniu (1997), Międzynarodowym Letnim Kursie Kompozytorskim w Krakowie (1998), Międzynarodowych Kursach dla Młodych Kompozytorów w Radziejowicach (1999, 2000), Spotkaniach Młodych Kompozytorów w Apeldoorn w Holandii (2000), Międzynarodowym Kursie Muzyki Komputerowej i Kompozycji w Avignon (2000) oraz Kursie Kompozytorskim w Brukseli (2001). Jako kompozytorka zadebiutowała w 1995 Hymnem św. Franciszka, wykonanym przez chór PSM II st. w Ostrowie Wielkopolskim.
Już na początku kariery muzycznej, jeszcze jako studentka, odniosła sukces utworem Gindry, który wygrał w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku (1998). Od tego czasu jej dzieła są wyróżniane i nagradzane, m.in. w konkursach w Krakowie (konkurs im. A. Panufnika, 2000, nagroda PTMW sza Summer's Day); we Wrocławiu (2001, I nagroda specjalna za Miserere oraz II nagroda za Kołysankę) oraz The Genesis Prize for the Opera w Londynie (projekt Grabarz Królów z libr. J. Łukosza, 2003) i konkursu Holland Symfonia 'Musica Sacra' czy Międzynarodowego Konkursu Muzyki Elektronicznej 'BMW Crash!' w 2006.
W 2007 kompozycja Opalescence znalazła się w finale prestiżowego konkursu Bourges we Francji, a w 2009 Turbulence była w finale Międzynarodowego Konkursu Live-Electronics Music Projects organizowanego przez ECPNM. Utwory Głowickiej wykonywane były na czterech kontynentach: w Europie (Wielka Brytania, Irlandia, kraje Skandynawskie, Holandia, Belgia, Francja, Niemcy, Hiszpania, Wlochy, Austria, Serbia, Ukraina, Szwajcaria) Australii, Ameryce Północnej i Południowej (Kanada, Stany Zjednoczone, Meksyk, Chile), m.in. na festiwalach "Warszawska Jesień", "Musica Electronica Nova" we Wrocławiu, "Suite" w Amsterdamie, "Yo!" w Utrechcie, "Wien Modern" w Wiedniu, "Steve Reich Festival" w Hadze, "Gaudeamus" w Amsterdamie, "Biennale di Venezia", "International Women in New Music Festival" w Kalifornii, "International Computer Music Conference" w Barcelonie, "ISCM World Music Days" w Goeteborgu czy "Aimaako 2006 Festival" w Santiago de Chile.
Współpracowała z redakcjami biuletynów prasowych "Wratislavia Cantans" (1998) i "Warszawska Jesień" (1998, 1999). W dorobku twórczym, liczącym ok. 30 pozycji, posiada utwory solowe, kameralne, wokalno-instrumentalne, elektroakustyczne, a ponadto muzykę teatralną. W 2008 roku osiedliła się na stałe w Holandii, gdzie komponuje i wykonuje muzykę współczesną. Od 2008 prowadzi wykłady w Królewskim Konserwatorium w Brukseli. Jest współzałożycielką i dyrektorem artystycznym fundacji ARTEK (www.artekholland.org), która wspiera działania multimedialne. Jej twórczość obejmuje szeroki zakres działań muzycznych. G. współpracuje z reżyserami teatralnymi i filmowymi, choreografami, tworcami multimedialnymi a przede wszystkim z muzykami i dyrygentami. Tworzy muzykę koncertową, filmową, operową i symfoniczną. Jej dzieła wyróżniają się siłą ekspresjii i specyficznym kolorytem. Autorka poszukuje unikalnych środków wyrazu i często wykorzystuje komputer zarówno jako instrument muzyczny jak i narzędzie kompozycji.
KOMPOZYCJE. Wybór. Pieśń św. Franciszka, 1994; Sonatina na wiolonczelę i fortepian, 1997; Gindry na tenor i orkiestrę smyczkową, 1999; Summer's DaySummer's Day, trzy pieśni na kontratenor i kwartet smyczkowy, 2000; Wild women's Voices na taśmę, 2000; Autumn Concerto na saksofon, 2001; Microgalaxis na zespół wokalny, 2003; Le Voyage, muzyka do baletu, 2004; Receiding Sands in Place of Time - Breath na orkiestrę, 2004; Dust Point Red na klawesyn i komputer, 2005; Opalescence na 3 głosy żeńskie i komputer, 2005; Contre Bruit na kwartet saksofonowy i komputer, 2005; The King's Gravedigger, opera kameralna, 2006; Exophony na orkiestrę i elektronikę, 2006; Perpetuity na orkiestrę smyczkową i elektronikę, 2008; Springs' day, 4 sonety na kwartet smyczkowy, kontratenor i elektronikę, 2009; Presence na fortepian, glos i elektronikę, 2007; Turbulence na fortepian, elektronikę z wideo, 2009; Retina na fortepian i elektronikę z wideo, 2010; Luminescence na 5 glosów i elektronikę, 2009; Quasi Rublev na klawesyn, elektronikę i film 2006-2009.
BIBLIOGRAFIA. XXIV Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej "Musica Polonica Nova", program, Wrocław 2004; wywiad z kompozytorką; strona internetowa kompozytorki www.glowicka.com. Maja Pajchert Biogram autoryzowany przez kompozytorkę, 26 VII 201