Grudzień 2013
Pn Wt Śr Cz Pt So N
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Zobacz również

Baraka (reż. R. Fricke) - seans z muzyką na żywo

Koncerty, Sopot

Data 09.12.2013 20:00
Miejsce DKF Kurort
Adres al. Franciszka Mamuszki 2
Miejscowość Sopot
Bilety wstęp 10 zł lub karnety DKF-u

Baraka to starodawne słowo Sufich - mistyków muzułmańskich. Oznacza błogosławieństwo, oddech, esencję życia, od której rozpoczyna się ewolucja. Film "Baraka" od razu spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem krytyki i publiczności. Zdobył liczne nagrody, między innymi nagrodę FIPRESCI (międzynarodowej krytyki filmowej) dla Najlepszego Filmu na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Montrealu.

Z jednej strony jest to 96-minutowy dziennik z podróży, z innej - medytacja nad naszą planetą. Reżyser Ron Fricke jeździł z 70 mm kamerą po całym świecie, by uwieczniać obrazy ludzi i natury. Niektóre z nich są zwyczajne, jak ruch uliczny na Manhattanie, inne - niezwykłe, jak zaćmienie słońca, jeszcze inne - pełne rozpaczy - jak widok śmieciarzy pełzających niczym kraby po wysypisku śmieci w Kalkucie.

"Baraka" to rodzaj niewerbalnej filmowej refleksji, próba pokazania naszej planety odkrywająca naturalne piękno różnych miejsc świata, ukazująca stan ludzkiej duchowości. "Baraka" pokazuje cud narodzin, życia i śmierci, a także skłonność ludzi do samodestrukcji. Reżyser filmu Ron Fricke mówi, że "Baraka" to podróż prowadząca przez ponowne odkrywanie Ziemi, przez zanurzenie się w naturze, w historii, ludzkim umyśle, aż po dążenie do sfery nieskończoności. Produkcja "Baraki" trwała trzy lata. Sama, niezwykle intensywna, realizacja zdjęć w 152 miejscach 24 krajów na Ziemi zajęła 14 miesięcy.

Podczas seansu autorską ścieżkę dźwiękową do filmu wykona na żywo kwartet:

Paweł Nowicki - wibrafon, perkusjonalia, syntezator Jacek Buhl - perkusja, perkusjonalia Wojciech Jachna - trąbka, elektronika Marcin Dymiter - elektronika

Artyści o projekcie:

Muzyka do filmów grana
 na żywo to rodzaj pytania: jak za pomocą muzyki odczytać, zinterpretować i 
uaktualnić istotną spuściznę kultury, jaką jest kino nieme? Odwołujemy się do tradycji taperów, którzy na żywo - oglądając obraz 
filmowy - tworzyli ścieżkę dźwiękową.

 Nasze założenie to tworzenie oryginalnej, autorskiej 
muzyki do obrazów filmowych, która jest wynikiem myślenia o obrazie,
 wrażliwości na ten szczególny rodzaj przekazu wizualnego oraz jego 
interpretacji. Ponieważ w projekcie uczestniczą
 wybitne osobowości z różnych obszarów muzycznych - od muzyki współczesnej
 przez jazz, elektronikę i muzykę improwizowaną - udało nam się przygotować
 wyjątkową i oryginalną muzykę do wybitnego obrazu filmowego. 
Ta praca dała wiele doświadczeń, otworzyła perspektywy innego myślenia o
 czasie i dźwięku.