Maj 2016 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | N |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Data | 10.05.2016 18:00 |
Miejsce | Sala Teatralna Neofilologii Uniwersytetu Gdańskiego |
Adres | Wita Stwosza 51 |
Miejscowość | Gdańsk |
Bilety | wstęp wolny |
Na koncert „Dymitr Szostakowicz. Gorzka wolność. Przestroga.” złożą się utwory stosunkowo rzadko goszczące na estradach koncertowych. Wykonywane przeważnie przez dojrzałych muzyków / śpiewaków i pianistów/ stanowią wielkie wyzwanie interpretacyjne, z uwagi na trudną, politycznie zaangażowaną tematykę, pełną gryzącej ironii i protestu przeciwko reżimowi stalinowskiemu, a także niemałe wymagania, dotyczące warsztatu muzycznego.
„Satyry” na sopran do słów Saszy Cziornego, znakomitego satyryka rosyjskiego, stanowią kapitalną kpinę z warunków życia i ideologii w Rosji radzieckiej.„Z żydowskiej poezji ludowej” na sopran, mezzosopran i tenor – to obrazki żydowskiego cierpienia i nędzy dla niepoznaki umiejscowionych w czasach carskich , a potem ukrytych w cukierkowej apoteozie kołchozowej codzienności. I wreszcie prawie nigdzie nie wykonywany „Antiformalisticzeskij Rajok” – w wolnym polskim tłumaczeniu „Szopka antyformalistyczna” – satyryczna opera, napisana jako reakcja na czasy tzw. „żdanowszczyzny”, krzywe zwierciadło, przedstawiające partyjne zebranie i sąd działaczy nad propagatorami nowatorskich prądów w kulturze muzycznej.
Wykonawcy:
studenci specjalności śpiew solowy (I i II rok studiów II st.)
Maria Malinowska – sopran
Klaudia Trzasko – sopran
Aleksandra Monkiewicz – mezzosopran
Mikołaj Zgódka – tenor
Paweł Janota – baryton
Kamil Jaroszuk – baryton
Dawid Krupej – bas-baryton
Piotr Wierzchnicki – baryton
Studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. w Gdańsku Aleksandra Mozgiel – fortepian
prof. Jadwiga Rappe – scenariusz, słowo wstępne, przygotowanie wokalne solistów