Lipiec 2015 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | N |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
Data | 03.07.2015 18:30-02.08.2015 18:00 |
Miejsce | Baszta Czarownic |
Miejscowość | Słupsk |
Wernisaż: 3 lipca 2015, godz. 18.30 (wstęp wolny) Baszta Czarownic, ul. F. Nullo 8 w Słupsku czynna od wtorku do niedzieli w godz. 10.00 - 18.00 wystawa potrwa do 2 sierpnia 2015
bilety: normalny: 6zł ulgowy: 4zł zbiorowy: 3zł (grupy min. 10-osobowe)
/ Centrum Aktywności Twórczej / Mała Galeria / Ustka 3 – 30 sierpnia 2015 /
Projekt SYRENI ŚPIEW zaprosił dojrzałe kobiety do refleksji nad swoją kobiecością. Do spojrzenia na różne jej aspekty i odnalezienia granicy pomiędzy tym, co własne/osobiste, a tym, co narzucone przez kulturę i społeczeństwo. Przez okres dziesięciu miesięcy spotykałyśmy się w gościnnej przestrzeni Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej, gdzie dyskutowałyśmy, śmiałyśmy się, płakałyśmy, spierałyśmy, czytałyśmy, śpiewałyśmy i oddychałyśmy świadomie, eksplorując różne obszary kobiecości i badając ich granice. Naszym odkryciom nadawałyśmy fizyczny kształt poprzez akt twórczy, korzystając z form działania stereotypowo kojarzonych ze słowem „babcia” (dzierganie, szycie, gotowanie, haftowanie, pieczenie ciastek, lepienie pierogów).
Miejsce realizacji projektu nie jest przypadkowe. Bliskość morza/ wody narzuca automatyczne skojarzenia z procesem przemijania. A ten, chociaż jak najbardziej naturalny i nieuchronny, jest obszarem działania tak trudnych emocji jak strach, trwoga, smutek czy żal. Młoda dziewczyna w momencie rozpoczęcia cyklu menstruacyjnego staje się kobietą. Zakończenie tego procesu stanowi analogiczny punkt przejścia. Kultura masowa ukazuje obraz kobiety, która po utracie funkcji reprodukcyjnych traci swoją kobiecość. Projekt SYRENI ŚPIEW chciałby pokazać, że niekoniecznie.
Iza Moczarna-Pasiek – artystka, fotografka, feministka. W swoich projektach walczy ze stereotypowym postrzeganiem kobiecości. Ukazuje obszary kobiecości ukryte za zasłoną tabu zbudowanego przez religię i kulturę polskiego społeczeństwa. Jest autorką pierwszego w Polsce „Kalendarza Amazonek 2005”, w którym kobiety po mastektomii pozują do aktów, projektu „Cięcie”, w którym modelkami są łyse kobiety, „Hardej Wenus”, gdzie przed obiektywem rozbierają się duże kobiety oraz wielu innych.
Współorganizacja projektu: Centrum Inicjatyw Obywatelskich Słupsk Bałtycka Fundacja Sztuki Współczesnej