18.02.2025 07:51 12 PM

Kiedy poznamy wykonawcę drugiego toru Gdynia – Lębork? Kolejne opóźnienia przetargu

Zdjęcie ilustracyjne/Fot. PKP PLK

PKP PLK ponownie opóźnia otwarcie ofert na budowę drugiego toru linii kolejowej Gdynia Chylonia – Lębork. To już 11. raz, gdy termin przetargu jest przesuwany. Jak informuje inwestor wynika to z dużego zainteresowania przetargiem.

Początkowo zaplanowane na 17 października 2024 roku otwarcie ofert zostało przełożone na 21 lutego 2025 roku, a możliwe, że kolejna zmiana jest w drodze.

Jak informuje PKP PLK zmiana terminu składania ofert została spowodowana również rozprawą przed Krajową Izbą Odwoławczą, gdzie jeden z oferentów złożył skargę na warunki przetargu. Ponadto, w wyniku pytań zadawanych przez uczestników przetargu, wprowadzono korekty do specyfikacji, co wydłużyło czas na przygotowanie ofert.

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork w powiecie wejherowskim mają powstać nowe perony. - Zwiększą dostęp do kolei w tej części województwa pomorskiego - informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór - to są robocze nazwy przystanków, które mają zostać wybudowane w powiecie wejherowskim. Ponadto przebudowane mają zostać wszystkich przystanki i stacje na trasie, w tym stacje Lębork i Wejherowo.

— Zbudowany zostanie drugi tor na odcinkach Gdynia Chylonia – Rumia, Wejherowo – Lębork oraz dwa tory tzw. aglomeracyjne na odcinku Rumia – Wejherowo - mówił Przemysław Zieliński, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Prace obejmą także przebudowę sieci trakcyjnej, torów i obiektów inżynieryjnych, co przełoży się na sprawne podróże pociągiem. Modernizacja linii zwiększy komfort podróżnych w codziennych podróżach do pracy lub szkoły, a także na trasie Trójmiasto - Szczecin. Poprawi się także przepustowość linii, dzięki czemu będzie lepszy dojazd do aglomeracji trójmiejskiej.

Jak dodaje Zieliński prace obejmą także przebudowę sieci trakcyjnej, torów i obiektów inżynieryjnych.

— Co przełoży się na sprawne podróże pociągiem. Modernizacja linii zwiększy komfort podróżnych w codziennych podróżach do pracy lub szkoły, a także na trasie Trójmiasto - Szczecin. Poprawi się także przepustowość linii, dzięki czemu będzie lepszy dojazd do aglomeracji trójmiejskiej - wyjaśnia pracownik PKP PLK.

Pociągi pasażerskie przyśpieszą ze 120 km/h do 160 km/h, a towarowe z 70 km/h do 120 km/h. Inwestycja przygotuje możliwość rozbudowy linii do prędkości pociągów do 200 km/h.

Zakończenie robót planowane jest w 2029 r. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS na lata 2021-2027.

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Chcecie aby nasza redakcja zajęła się jakimś tematem? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z naszą redakcją za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...