Rozpoczął się demontaż części stacji postojowych Mevo. „Dlatego w najbliższym czasie lepiej wstrzymać się od parkowania swoich rowerów w tych miejscach” – informuje gdyński urząd miasta. Jeśli się okaże, że stacja musi trafić do wymiany – przypiętym do niej rowerom przyczepiona zostanie wiadomość z prośbą o jego usunięcie. W przeciwnym razie sprawa będzie zgłoszona do straży miejskiej. Apel skierowany jest również do operatorów hulajnóg, którzy dotychczas korzystali ze stacji.
Katalońska firma City Bike Global (Inurba Mobility) wchodzi w kolejny etap uruchamiania projektu Mevo. W najbliższym czasie zdemontowanych i dostarczonych do serwisu zostanie 40% stacji w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS). 35% stacji będzie naprawionych na miejscu. Co czwarta stacja jest w dobrym stanie i nie wymaga renowacji.
— Pracownicy zatrudnieni przez City Bike Global zostali podzieleni na pięć zespołów. Pierwszym etapem będzie zostawienie komunikatów na stacjach oraz przypiętych do nich rowerach i rozpoczęcie prac remontowych na miejscu. W przypadku stacji o największym stopniu uszkodzenia, stojaki zostaną zabrane do serwisu, gdzie przejdą renowację – informuje gdyński magistrat.
Poza samymi parkingami odświeżone zostaną tzw. totemy przy wszystkich 660 stacjach funkcjonujących dotychczas w 14 gminach OMGGS (Gdańsku, Gdyni, Rumi, Tczewie, Sopocie, Żukowie, Redzie, Pruszczu Gdańskim, Kartuzach, Władysławowie, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy i Pucku), a do tego prawie 60 stacji w przystępujących do systemu Kolbudach i Kosakowie. Całość prac związanych z renowacją stacji ma zakończyć się do marca przyszłego roku.
Umowa na funkcjonowanie Mevo została podpisana w lutym między OMGGS a City Bike Global. Na jej podstawie firma z Barcelony powinna uruchomić Mevo latem 2023 roku.
Poprzedni system Mevo przestał funkcjonować w październiku 2019 roku w związku z bankructwem firmy Nextbike Polska. Od tego czasu firma ta dwukrotnie zmieniała właścicieli, a obecnie należy do popularnej na polskim rynku firmy Tier.