„Drogowe zegary śmierci” to forma działań komunikacyjnych skierowanych do kierowców i pasażerów podróżujących drogami krajowymi i autostradami. Akcja ma pomóc w zaprowadzeniu porządku na drodze. Być może taka forma happeningów przemówi do kierowców.
Idea przekazu opiera się na ustawianiu bezpośrednio przy wybranej drodze zestawu bilboardów, na których prezentowane są statystyki śmiertelnych wypadków drogowych z podziałem na bardzo precyzyjne statystyki (kobiety, dzieci, ofiary alkoholu, ... etc,). Bilboardy są rozstawione przez cały dzień a ich celem jest uświadomienie kierowcom rozmiaru tragedii jaka w skali roku rozgrywa się na polskich drogach. Bilboardy dodatkowo są scenograficznie uzupełniane przez wypełnione czarne worki leżące przy każdym z nich symulujące ofiary wypadków.
Happeningi to jeden z elementów prowadzonego od 2007 roku przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad strategicznego programu ochrony życia i zdrowia użytkowników dróg krajowych pod nazwą „Drogi zaufania”. Jest to zintegrowany plan działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego. Jego celem jest zmniejszenie liczby ofiar wypadków śmiertelnych na szlakach komunikacyjnych w Polsce o 75 proc. do 2013 r. Oprócz akcji promocyjnych obejmuje także działania inżynieryjne związane m.in.: ze zmianą organizacji ruchu, budową przejść dla pieszych i ścieżek rowerowych.