29.10.2020 13:05 5 WH
Z inicjatywy starosty powiatu puckiego powstała petycja w sprawie likwidacji Zamiejscowego Wydziału Ksiąg Wieczystych w Pucku. W ten sposób mieszkańcy wyrażają swój sprzeciw wobec decyzji Ministerstwa Sprawiedliwości. Powiat pucki jako jeden z nielicznych nie ma własnego sądu.
Od 1 stycznia 2021 roku w Pucku nie będzie już otwarty Zamiejscowy Wydział Ksiąg Wieczystych i Zamiejscowy Wydział Karny Sądu Rejonowego w Wejherowie oraz dodatkowo III Zespół Kuratorskiej Służby Sądowej. Powodem takiej decyzji jest oddanie do użytku nowo wybudowanego budynku Sądu Rejonowego w Wejherowie. Na ten temat więcej można przeczytać w tym artykule.
Z inicjatywy starosty powiatu puckiego powstała petycja w tej sprawie. W ten sposób mieszkańcy powiatu puckiego mogą wyrazić swój sprzeciw. Celem wniosku jest apel do ministra sprawiedliwości o ponowną analizę i podjęcie decyzji o pozostawieniu Wydziału Ksiąg Wieczystych w Pucku.
— Umiejscowienie wydziału ksiąg wieczystych w Pucku jest istotne dla mieszkańców powiatu puckiego. Obecnie wszelkie sprawy związane np. ze sprzedażą nieruchomości można załatwić na miejscu, w Pucku. Po przeniesieniu zasobów wydziału do Wejherowa transakcja sprzedaży nieruchomości u notariusza w Pucku będzie wymagała wcześniejszej wizyty zainteresowanego w Wejherowie. Podniesie to koszty i wydłuży czas, co nie pozostaje bez znaczenia zwłaszcza dla mieszkańców północnych krańców powiatu puckiego, w tym Półwyspu Helskiego – czytamy w petycji.
Jarosław Białk zwraca uwagę na odległość, jaka dzieli mieszkańców powiatu puckiego od Wejherowa i trudności z komunikacją miejską. Kolejny problem to fakt, że czas załatwiania spraw będzie się wydłużał.
— Dla przykładu odległość pomiędzy Helem a Wejherowem wynosi ponad 60 km, przy czym brak jest bezpośredniego połączenia kolejowego i autobusowego. Nie bez znaczenia jest również okoliczność, że proces przenoszenia zasobów V Zamiejscowego Wydziału Ksiąg Wieczystych w Pucku do siedziby Sądu w Wejherowie uniemożliwi przez pewien czas dostęp do ksiąg wieczystych, a także utrudni kontakt z pracownikami Sądu w celu uzyskania informacji w zakresie współpracy pomiędzy urzędami a Sądem, co znacznie może wydłużyć czas załatwienia określonej sprawy – informuje starosta.
Każdy, kto chciałby podpisać petycję, może to zrobić na tej stronie